anneluna Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 jeg har vært hjemme hos noen venner med en liten gutt, og de har en sprinkelseng man kan "koble til" dobbeltsenga og fjerne den ene veggen på. Da blir barnesenga en forlengelse av voksensenga, og amming om natta blir lett. Noen som vet hvor man får kjøpt en sånn seng? Og hva slags type seng har dere tenkt å gå for?
Øyboeren med to små <3 Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 I begynnelsen skal vi bruke "familiebabykurven" som jeg har lånt hos farmor, og etter hvert skal jeg bruke sprinkelsenga, ei hensvik-seng fra ikea. går an å ta av den ene siden og stille bunnen på den med høyde på senga vår, så blir nok å gjøre det ja Senga til storesøster kunne vi ikke gjøre det med, så da var det opp å løfte i stedet for å bare "dra inntil seg", så har tro på at dette blir VELDIG bra
MathildeC Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Moseskurv de første ca 4 mnd, deretter sprinkelsengen til storesøster, som forhåpentligvis er blitt ledig da, med henne i "stor" seng (men er litt redd for det der, hjelpes! Trygt og godt å ha henne i sprinkelseng i "sovepose"..)
Gunnhild 28 Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Vi har kjøpt en Stokke Sleepi seng til jenta. Den kan dessverre ikke festes til senga vår, men den er bare så utrolig fin + at den er veldig liten til å begynne med og bygges ut etterhvert som hun blir større. Også har den hjul så det er lett å flytte den rundt i leiligheten.
anneluna Skrevet 18. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2009 Da blir det Ikeaseng på nurket vårt også. Skulle gjerne hatt en moseskurv, det høres koselig ut:)
cakes Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 det hørtes smart ut.. har aldri hørt om før:) men de har jo noen sprinkelsengtyper på ikea hvor man kan ta av den ene siden, det er ikke mulig å bruke en sånn en da? vi har en arvevugge til babyen de første mnd, etter det blir det sprinkelsenga etter storesøster.
Nangiliama Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 Vi har kjøpt ei ikeaseng der vi ikke har sprinkler på den ene siden:) - og har så bare festet den til voksensenga. Virker genialt - i tillegg er senga så stor at lillegutt kan bruke den helt til han får ei ordentlig seng. Tenker at vi slipper å kjøpe en barneseng i mellom der og sparer sånnsett en del penger. Har valgt å ha ammemadrass i sprinkelsenga, for å lettegjøre skyvinga fram og tilbake, og også siden senga er helt enorm i forhold til en bitteliten baby:) Er førstegangs, men det virker som ei bra løsning foreløpig. I tillegg er det kjmepelett å justere høyden på madrassen i sprinkelsenga slik at den passer til uansett voksenseng (bare lage noen ekstra hull).
gutt06&09 Skrevet 18. august 2009 #8 Skrevet 18. august 2009 Er det en sånn her du tenker på? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17641316 Troll har også en sånn variant som er mere firkantet, vi kjøpte nettopp en brukt på finn.no:-) Denne kan man bruke første halvåret omtrent, men det er jo da behovet er størst. Vi har en sprinkelseng fra Ikea etter førstemann, men med nattamming bla bla friskt i minne føles dette som en bra investering! Fikk den til under halv pris.
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 18. august 2009 #9 Skrevet 18. august 2009 Vi har også montert ikea-senga (gulliver) uten den eine "langveggen" inntil senga vår, for å gjere nattamming enklare. I tillegg har vi ei arva vogge, men den tenkte vi å bruke nede i stova til dagsoving. Kva er ammemadrass?
Nangiliama Skrevet 18. august 2009 #10 Skrevet 18. august 2009 Vi gjorde det ennå litt enklere. kjøpte denne sprinkelsenga fra ikea http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90115997 Og som du ser så kan man la være å ha sprinklene montert på ene langsida. - I tillegg hevet vi sengebunnen slik at den ble på høyde med vår seng. Dermed slipper vi å kjøpe ny seng etterhvert som småen blir større! Studentpar her, så blir litt opphengt i å få pengene til å strekke lengst mulig.. Men har sett på en sånn som du linka og syntes den er kjempefin! Ser veldig praktisk ut. Sprinkelseng-løsninga er også praktisk, men dog myemye større, sånn at din egner seg kanskje bedre til nyødtperioden enn vår..
Nangiliama Skrevet 18. august 2009 #11 Skrevet 18. august 2009 Siden jeg er førstegangs så aner jeg ikke om det er verdt pengene, men vi kjøpte vår brukt (syntes det var greit siden man vaske den i maskina (70grader) - så et er ikke en brukt madrass i vanlig forstand tenker jeg!) Funskjonen er i allefall som vist her: http://dry.no/dry_kid_amme.html Tenker at den kan være grei til nattamminga, i tillegg til at senga til småen er helt enorm syntes jeg, og da blir det litt lunere og kosligere oppi ammemadrassen:)
bunes89 Skrevet 18. august 2009 #12 Skrevet 18. august 2009 vi har ei skyvseng fra 1940 tallet som vi skal bruke i begynnelsen. den er kjempe kjekk..ikke er den for stor,å den er i høyde med vår egen seng. pluss det er mye historie rundt den;o)
line_mor Skrevet 18. august 2009 #13 Skrevet 18. august 2009 vi skal bruke ei vugge som onkelen til babyen har laget, jente vår brukte den også,
Tigerpote Skrevet 18. august 2009 #14 Skrevet 18. august 2009 Hvit sprinkelseng fra Ikea:) Kan fjerne den ene sprinkelsiden når hun blir større og ha på sengehest. Veldig fin seng synes jeg. Har også skaffet sånn "himmelseng" for å henge rundt/over, et slags slør for å skape et "rom" for henne.
Svensk tjej Skrevet 18. august 2009 #15 Skrevet 18. august 2009 Hej, vi har inte så stor plats i sovrummet, och så tänkte vi det kune vara bra med en liten säng som kunde stå bredvid. Vi köpte en Troll Bedside Crib på Babyproffsen i Sverige, ca 2000 SEK. Då kan man ta ner ena sidan som är mot vår säng, plus att det har hjul så vi kan trilla ut den i lägenheten om vi vill att den ska sova någon annanstans, i sitt eget rum vartefter... Men så blir det en vanlig säng när den blir för liten... Tror det blir bra
Marbella Skrevet 18. august 2009 #16 Skrevet 18. august 2009 Har kjøpt Indisk vugge og vannlig sprinkelseng , har jo en vugge og da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå