Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Jeg er heeeelt grønn når det gjelder avocado. Kjøpte den første idag, for det skal jo være så sunt og hørt at barn liker det... Tenkte kanskje jentene mine ville ha noe annet enn banan eller ferdigkjøpt fruktmos til dessert idag... Meeen....Hva gjør jeg med en avocado???? Aner virkelig ikke hvordan man spiser den... Deler den i to og gir jentene med skje? Skjæres i biter... Føler for å være anonym jeg...er egentlig ikke så blond som jeg høres ut nå...
The Bad Gal Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Vi spiser den ofte bare som den er, med skje. Du kan jo mose den, men den er god som den er. Det er også godt om du skjærer skiver av den og steiker sammen med grovmalt pepper, passer godt på skiva med røykalaks og paprika, f.eks.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Du tar en kniv og skjærer rundt på langs. Den har en stor sten inni. Stenen tar du ut ved å bruke en skje eller ved å sette kniven inni og vri den ut. Du tar avokadokjøttet ut av skallet ved å bruke en skje. Hva du så gjør kommer an på hva barna dine er vant til. Mos den med gaffel, eller hakk den fint opp. Skjær i større biter hvis de er vant til det. Men avocado som dessert? Den er ikke sånn søt akkurat. Har lite smak sånn sett og smaker mer "grønt", ville heller brukt den som middag eller mellommåltid. Har ikke helt skjønt det der med avocado til barn jeg. Har vanskelig for å tro at de kan like det. Greit nok som guacamole liksom, da smaksetter man, men ren avokado er ikke noe særlig. Men det er min smak. Du får prøve deg fram...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Takk for svar! Dessert og dessert... Jeg tenker at dessert til barn ikke nødvendigvis må være noe søtt.... Men vi har tvillinger, og de deler ett middagsglass, føler det blir litt lite, men de klarer ikke ett glass hver, så gir de "dessert" i tillegg... Kan like gjerne være litt moste grønnsaker fra vår middag som en banan, eller fruktmos, og nå tenkte jeg altså prøve avocado...
*1+1=2 små* Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 avokado most sammen med banan most er en stoooor hit her:)(som dessert)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå