chiquetita Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Har fått så mange føflekk-lignende prikker i dette svangerskapet. Fikk noen sist, men denne gangen er det veldig mange små brune "knopper" som stikker litt ut spesielt rundt brystene. Dette er akkurat like lite pent som det høres ut. Noen andre som har opplevd dette og som har råd til fjerning av disse?
Tigerpote Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Æsj, det har jeg også fått. Ligner bittesmå nupper, men tror de kalles stilvorter:/ Jeg har de mest på halsen, men også litt under brystene og noen på kjevepartiet. Ekkelt! Skal spørre legen min om det i morgen, men tror de kan fjernes med strøm, laser eller de kan klippes bort om de er store nok. Så det kommer av graviditeten? var usikker på det jeg. Tror uansett vi må vente med å fjerne de til etter graviditeten.
jentebaby30august Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Jeg har fått akkurat det samme... Blir gal av alle disse "nuppene"... På halsen og nedover under armene og videre utover brystene. De er små og brune. Ingen har kommentert dem heldigvis. Årh! Det er så irriterende. Håper de kan fjernes
Tigerpote Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Hehe, stilKvorter skulle det være. Så merkelig at vi får dette da? Kjempekvalmt, jeg har fobi mot vorter og hudlidelser, brekker meg nesten. Heldigvis ingen som ser dem tror jeg. Må komme helt opp i trynet på meg da og studere huden. Vil ha dem bort!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Jeg har også masse sånne. Men hos oss er det familiært, pappa har masse og likeså hans søsken. Det finnes visstnok middel å få på apoteket for å fjerne dem men er usikker på om det går an å bruke i svangerskapet. Skal høre med legen min neste gang.
Snuppelura&Go`klompene Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Så snålt, sånne har jeg også fått. Et par her og der rundt brystområdet og under armene. Godt å høre at det kan gjøres noe med da :-)
mymy Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 Jeg har også fått under armene og rundt brystvorta. Tror jeg hadde det sist gang jeg var gravid også, men de forsvant av seg selv. Håper på det samme nå.
chiquetita Skrevet 18. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2009 Jeg er skikkelig glad for at det ikke bare er meg, hehe. tror jeg hadde en eller to i forrige svangerskap, men nå er det jo flust! Skal til legen i morgen og må huske å spørre ham om det. Det beste hadde jo vært om det hadde vært et middel på apoteket som fjernet dem. Litt dyrt med strøm og laser og sånn er det ikke?
Tigerpote Skrevet 18. august 2009 #9 Skrevet 18. august 2009 Jeg tror vi kan få det dekket, at vi bare bet egenandel. Når det er veldig mange av dem, blir det jo ikke bare jåleri, men et ekkelt hudproblem. *grøss* . Jeg har faktisk revet av noen av dem, fordi jeg ikke fikset å ha dem der. Men de har ikke forsvunnet. Brukte neglene og spritet av dem etterpå. Men tror jeg skal overlate "operasjonene" til lege eller sykepleier...
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 18. august 2009 #10 Skrevet 18. august 2009 Jeg har også fått disse i.l.a. svangerskapet, men jeg kliper dem bare bort etterhvert som jeg ser dem.. Det er jo som dere sier bare nupper eller stilkvorter, så de er ikke noe ubehagelig å klipe vekk selv synes jeg!
chiquetita Skrevet 18. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 18. august 2009 Er det ikke vondt å klippe dem? Uff det høres vondt ut...
Tigerpote Skrevet 18. august 2009 #12 Skrevet 18. august 2009 Det er ikke vondt å rive dem av da hehe. Men de må jo desinfiseres etterpå og blør en del hos meg. Hudpleier sier at de er ikke ordentlige vorter, og derfor ikke kan smitte, heller ikke via blod, men jeg vet ikke helt. Tror det er best å la helsevesenet klippe de av med en steril saks og riktig desinfeksjonsmiddel. Tenker også på at det kanskje ikke er så lurt å ha sprit i åpne små sår med tanke på babyen. Dessuten er de så små og ligger litt vanskelig til, så tror ikke jeg skal begynne med saksa selv:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå