Gå til innhold

Noen som vet.................?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Jeg holder også på med å utredes for diaré plagene mine, jeg skal på colonskopi til mandag neste uke. kan jeg ta colonskopi når jeg er gravid ?har vært sykemeldt siden 5 juni pga magesår og diaré .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg hva colonskopi er, men jeg måtte iallfall droppe gastroskopi da jeg ble gravid like før forrige gang.

Skrevet

colonskopi er en slange som blir ført opp motsatt vei av gastro. fra endetarmen og opp til tynntarmen. jeg har tatt gastro men det var før jeg ble gravid. skal ta en pusteprøve imorgen og regner med at ikke det er noe farlig.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilket tømmingsregime du har fått i forkant, men du skal ikke bruke Laxabon ved graviditet. Sjekk penkningsvedleggene til medikamentene du skal bruke for å tømme tarmen, og forhør deg med poliklinikken om du kan ta noe annet som er trygt for gravide (hvis du ikke kan bruke dem du har).

Du må også fortelle det til legen som skal utføre undersøkelsen, slik at du ikke får smertestillende som er kontraindisert ved svangerskap. Ellers er det ingenting i veien for å få unnagjort undersøkelsen.

Lykke til og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...