moota m storebror&lillebror Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Det gjør ikke jeg. Jeg vasker hendene når jeg har vært på do, når jeg skal lage mat, når jeg har vaska doen, har vært ute ol. Når skal jeg da vaske henden ekstra?
Lene~mor til tre Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Ikke noe mere enn før, gjør som før og samme som deg moota.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Hjemme vasker jeg ikke hendene oftere, men på jobb gjør jeg det. Jobber i institusjon.
Ranveig R Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Vaskar hendene på meg sjølv og ungane alle dei gongane du nevnar + viss vi er på badet av ein eller annan grunn, eller når eg har vaska kjøkkenbenken, kvar gong eg held på med vatn egentlig. La meg til nye vanar då lille hadde mark i magen i vår **grøss** Vil helst unngå det igjen...
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Jeg gjør kanskje det. Blir jo påvirket av alt dette snakket. Jeg har alltid vært veldig nøye med håndhygienen. Vasker alltid hendene når jeg har vært ute og kommer inn.Pluss etter toalett, og når jeg skal og lager mat. De gangene jeg er mer bevisst nå er når jeg har med en skive til lillesnuppa i vogna når vi er på bytur, da spriter jeg hendene før jeg gir henne mat. Spriter også hendene på barna etter de har vært på offentlig toalett nå om dagen, gjør det ofte til vanlig også da ikke alltid disse vaskene er så rene og barna mine tar over alt på toalettet.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Er også mer nøye med at barna må vaske hendene med en gang de kommer inn, og når de kommer hjem fra skole og barnehage. Og før vi spiser.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Ikke oftere, men i noen tilfeller grundigere.
blond Skrevet 19. august 2009 #8 Skrevet 19. august 2009 Nei, det er omtrent som før. Skolegutten vår har lært på skolen hvordan han skal nyse og hoste i armkroken, så noe lærer de der.. Hjemme har vi ikke gjort noe annerledes. Det er viktig å lære barna god hygiene og hvis alle alltid var flinke til å vaske hendene ville vi (i betydning samfunnet) vært mindre syke. Det er fordelen med all håndhygienefokuset som er i media for tiden. Håndvask forhindrer smittespredning av mange sykdommer, det er ikke noe nytt.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 19. august 2009 #9 Skrevet 19. august 2009 Nei, ikke noe mere enn før. Verken jeg eller sønnen. Jobber med eldre, men heller ikke her vasker jeg mere enn før. Skulle jeg gjort det hadde jeg ikke gjort noe annet enn å sprite og vaske meg på hendene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå