Gå til innhold

Nå har vannet gått!!! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klokken 00.15 gikk vannet! Skulle reise meg opp fra sofaen, og fikk plutselig mageknip. Så kjenner jeg at det renner... Jepp, det var vannet som hadde begynt å gå!!!

Klokken 00.45 startet den første ria... Så nå er det bare å vente at ting tar seg opp!!

Hjelp hva har jeg begitt meg utpå??!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende! Har du hatt andre tegn enn at dette plutselig skjedde nå de siste dagene??

Bare prøver å forberede meg selv mentalt...:)

LYKKE TIL!

Skrevet

Hmmm... På lørdag så hadde jeg masse murringer i magen... Men skjedde lissom ikke noe mer. Igår så var alt som vanlig, og idag også forsåvidt! Så hadde ikke regna med at vannet kom til å gå idag. (skjer visst når man minst venter det, sies det. ) :)

Skrevet

åhh så koselig at noe skjer.. sitter selv her i sofaen med menssmerter og ser på tv.. hadde vert deilig om vannet gikk neste gang jeg reiser meg :D er 38 + 3 idag.. :)

Skrevet

Da er vi enig. Føler meg liksom DONE nå, så klar for å få dette overstått som det går ann. Sitter her, lys våken, kl. halv fire om natten (sov et par timer på dagen i dag og det straffer seg). Merker også at det siste døgnet som har innebært konstante maserier gjør at kroppen slapper dårligere av....

Vel, krysser fingrer for at vannet plutselig går her også snart...

Lykke til dere andre:0)

Skrevet

Men skal du ikke ringe sykehuset eller jordmor når vannet går?

jordmora mi har sagt jeg skal ringe med en gang, så kommer ambulanse, men jeg bor 1 og en halv time fra sykehus da..har det noe med saken sikkert?:P

Skrevet

Hvordan går det med deg? Har du dratt til sykehuset?

Lykke til!

Hilsen ei som ikke får sove!

Skrevet

Hentes av sykebil? Det er vel sjeldent man blir det. Kan jo ta laaaang tid fra vannet går til du virkelig føder, så det høres litt rart ut at du uansett når vannet går blir hentet av sykebil selvom du bor 1,5 time unna sykehus.

Skrevet

Hei!

Man skal alltid ringe føden når vannet går! pga hvis hode ikke er festet i bekkenet må man ligge rett ut til sykebilen kommer pga at barnet ikke skal få navlesnoren rundt halsen!

Å ofte går vannet ganske sent i fødselen å man kan føde ganske fort! litt dumt å ikke ringe føden hvis vannet går! he he

Jeg vet at hode er festet på min jente så jeg ringer evt føden å drar rett inn! men sist fødte jeg på under 3 timer etter at vannet gikk!

LYKKE TIL !

Skrevet

Oioioi:D

Så spennende:D

Jeg kommer til å tenke det samme som deg i det øyeblikket det skjer noe:) Hva har jeg begitt meg uttpå:D

Masse lykke til:D

Skrevet

Spennende:) Masse lykke til:)

Skrevet

vil bare si at det IKKE er for at babyen kan få navlestrengen rundt halsen, men den kan "falle ut" og komme i klem når babyen beveger seg nedover om hodet ikke er festet når vannet går.

For min egen del, så må jeg legge meg ned og ringe føden, så sender de ambulanse om vannet mitt går nå, selv om jeg bor max 5 min med bil fra sykehuset. Lillegutt er ikke festet og ligger fremdeles høyt, og i tillegg har han drevet på og snudd seg korte turer i seteleie, sist for rett over en uke siden (er 37+4), og da er det ikke bare navlestrengen i klem de er redde for, men også at han skal ha snudd seg og plutselig får en fot eller noe ut.

Lykke til, Snoopy, vi andre kommer snaaaaart etter..! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...