Gå til innhold

ønsker å slutte med nattamming!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det bare den harde måten som må til?

at jeg legger meg på ett annet rom og pappan må roe han ned?

han pupper 2-3 ganger om natten,og jeg begynner å bli litt trøtt av det.

prøvde en natt,at pappan tok han men det er den værste følelsen jeg har hatt,småen hylte og skrek og akkurat da følte jeg at det ikke var verdt det,så etter 1,5 time med styr,gav jeg opp og han fikk pupp!

jepp da,alt forgjeves,men jeg var ikke forbredt på at det skulle gjøre så vondt inni mammahjertet!

har dere noen råd og tips/egne erfaringer jeg kan ta med på veien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er tøft for en baby å miste både mamma og puppen samtidig. Jeg synes derfor at du skal ta dette selv. Bær og byss og det som må til for at han skal roe seg.

Skrevet

Uenig med henne over her faktisk.... Gir du babyen mammaen så gir du også melkelukten dessverre..... Veldig mye bedre at pappaen tar nattevåken og at småen er på et annet rom. Ja,det gjør vondt i marg og hjerte, men det går veldig fort over. La pappaen ta litt mating på dagen,slik at det blir mer normalt for babyen å få mat av faren om natten... En annen ting kan være å gi litt mme som siste måltid før natten,da blir de mette lengre. Det erfarte vi. Jeg vet ikke hvor gammel babyen din er? men etter en stund så er ihvertfall dette en god løsning. Bare supplere din egen melk med litt mme i tillegg....

Men, jeg sluttet ikke med natt-amming før hun var nesten året tror jeg. Men da fikk hun mat stort sett hele dagen,men en ammings om natten.

Vi fant ut at vi ville avvende henne da fordi hun hadde tenner som hun brukte på meg (auuuuuuuu!) og det var så lite amming igjen likevel... Tok en liten uke og så var det avvendt. Ikke dramatisk i det hele tatt :)

Lykke til, det er vanskelig å være mamma. Bare husk at det ikke er slemt mot småen å få litt pappa om natten.... Og det er ikke slemt mot pappaen å få babyen om natten heller. Så hjelper det kanskje på mammahjertet ditt slik at det ikke brister av dårlig samvittighet :)

Skrevet

Det kommer jo veldig ann på hvor gammel han er, og hvordan han spiser på dagen. Etter at de har passert seks måneder sier helsesøstre at barna ikke lenger har behov for mat på natten (kanskje med unntak av premature barn?). Og det er helt riktig at han kjenner din melkelukt, så tar du ham selv lar du ham lukte på maten, men ikke smake...

Har dere mulighet for å legge ham på eget rom i nærheten av dere? (Både vi og babyene våre har sovet mye bedre da). Hvis ikke hadde jeg satt hans seng så langt bort i rommet fra deg som overhodet mulig, og latt pappan ta alt med ham på natten. Hvis han er over seks måneder våkner han enten pga vanen, eller pga kosen (bruker heller deg for å roe seg enn en smokk).

Ellers tror jeg det er viktig å prøve å ha litt rutine på amming om dagen for at de skal sove godt om natten. Du skal ikke nekte en sulten baby mat. Men prøv at det ikke går 1/2 t mellom amming, så 5t, så 1 1/2t osv. Hvis barna fremdees sov 3 t etter forrige måltid vekket jeg dem for å gi dem mat (på dagen), helt fra de var små. De sluttet tidlig med nattamming helt av seg selv, fordi de fikk store måltider jevnlig gjennom hele dagen.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...