Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Dere babyeksperter.. Vi ser etter leilighet, og trenger en ganske kjapt. Så i dag så vi på en som lå ganske nært (litt opp i høyden, 4. etasje) ved siden av en gammel hovedvei i Bergen... Den har en balkong, men følte at denne bli litt for støyete (og jeg vet ikke, men mulig kanskje også for "støvete"? Vankelig å vurdere...) for babyen å ligge ute på. Er det noe stort hinder, mener dere? Ikke en kjempetrafikkert gate (tofelts), men det går jo stadig biler der. (For dere som kjenner Bergen: Puddefjordsbroa er ikke langt unna.) Leiligheten i seg selv var kjempefin og praktisk! Blokka har heis, så ingen problemer der.. Setter pris på råd fra dere!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Er det den veien fra Nøstet mot broen/Møllenpris? De blokkene rett før broen der? Jeg vet ikke om jeg ville valgt å bo der. Bare på andre siden er der jo kjapt mer fredelige steder. Som utover gamleveien til Sotra.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Nei, det er på gyldenpris.. ville ikke vurdert de med utsikt til containerhavna, nei. (blæh) Kan røpe at det er i Michael Krohns gate da... ikke langt fra broa selv. HI
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Ville ikke selv bodd i Michael Krohns gate, men det er nå meg. Etter mitt syn er område både for støvete og for støyende for en voksen. Hva det da blir for baby.. Men jeg konstaterer jo at folk både bor og trives der. 4. etasje hjelper jo, men ikke nok etter mitt syn. Ville nok heller foretrukket å bo i nordre del av Fyllingsdalen, eller på Mannsverk/Landås. Da er du jo straks mer usentralt, uten at jeg ser på det som for usentralt. Alt innenfor det som var "gulbussens" (Sporveiens) område tidligere er OK sentralt etter mitt syn. Og dette dekker jo både Mannsverk/Landås og det aller meste av Fyllingsdalen.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Ok, takk. Fyllingsdalen er vel ikke så veldig aktuelt slik situasjonen vår er akkurat nå. Har ikke bil (det kunne vi jo selvsagt skaffet oss, men jeg har ikke lyst på.. mye selvfølgelig fordi jeg ikke har lappen! ;P) Føler jeg fort kunne blitt litt isolert der ute. Jeg studerer forresten i sentrum og han arbeider der. Men takk for tips, likevel! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå