Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var mye snakk om det før, men nå spør jeg igjen;

Har noen her inne gått på det, og hvor mye har dere gått ned, over hvor lang tid?

Lest litt inne på ketolyse.no, men lurer på noen ting;

- Hvor ofte har dere trent i tillegg til å spise riktig?

- Skjønner det hovedsaklig består i å holde seg mest mulig karbohydrater, men kan noen gi meg tips til hva man dere har spist under dietten?( Oppskrifter osv) Vet man kan spise egg og bacon, kjøtt, fisk, og salat, men synes det høres ensformig ut i lengden..

- Har dere vært mett etter hvert måltid?

Er litt motivert, nå skal kiloene bort :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Japp, jeg gikk på det ifjor, gikk ned 23 kg på 6 mnd. Funker helt genialt, så lenge man holder seg til det...

Du finner en bunch med oppskrifter inne på lavkarbo.no, jeg var aldri noe flink der, bare klæsja sammen noe..

Mett ja... og litt til! Du blir tilslutt så metta av alt fettet at du får i deg kanskje 3 måltider om dagen om du er heldig :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg gikk på ketolysekuren. LIkte den veldig godt!! Gikk ned 15 kg på 5-6 mnd..

Jeg har trent lite eller ingenting.. Desverre..

Anbefaler deg å sjekke siden: www.lavkarbo.no.

Der er det masse masse tips og oppskrifter..

Jeg ble veldig mett etter hvert måltid. Og så blir en ikke så fort sulten igjen.. Det jeg likte med kuren er at jeg kan spise når jeg vil og hvor mye jeg vil, bare jeg spiser rette maten..

Jeg er gravid nå og kan ikke lenger gå på ketolysekuren.. Prøver å leve lavkarbo for det, men det har vært vanskelig i ferien.. Nå er jeg strak i gang igjen..:-)

LYkke til med ketolysekuren!! :-)

Skrevet

Trente to-tre ganger i uka før ketolysekost og fortsatte med det under ketolysekost.

Oppskrifter blir du en racer på å finne selv, etter hvert. Du har en kjempebasis av matvarer som kan kombineres/varieres i det uendelige - man må bare være flink til å finne ulike oppskrifter! Ser andre har anbefalt lavkarbo.no og det gjør jeg og! Eget oppskriftsforum med masse flotte tips! Bare vær obs på at oppskriftsforumet er felles for alle typer lavkarbo-filosofier, så noen inneholder for mange karber til ketolysekosthold. Jeg lager meg en 14-dagers meny, som er variert nok til at jeg ikke blir lei.

Har vært kjempemett, mye fett og proteiner gjør deg mett lenge.Blodsukkeret holdes stabilt og du blir sjelden/aldri fysen :o)

HERLIG!!

Hvilken kostholdsfilosofi du velger å følge er selvfølgelig opp til deg. Det viktigste er å velge EN og holde seg strikt til denne ene. Minst 4 uker, for å se hvordan kroppen responderer. Noen kropper trenger mer karbs enn det ketolysekuren legger opp til, andre vil ha kjempeutbytte av ketogen kost. Vi er alle forskjellige, så husk litt på det når du setter i gang! :o) Og ikke har for store forhåpninger om vekttapet og hvor mye du går ned på hvor kort tid. På ketolysekuren er gjennomsnittlig vekttap pr uke 0,5-1 kg, helt normalt, veldig anbefalt og faktisk det samme som om du f.eks. følger kcal-telle-anbefalingene a la Grete Roede. Selvfølgelig vil det være variasjoner, og de som har 40 kg overvekt vil gå ned mer enn den som har 12 kg for mye.

Det som ER genialt med ketogen kost er at du mister søtsuget, du får mer energi, du mister fett og ikke muskler når du går ned i vekt, pga at kroppen endrer forbrenning. Du tærer på kroppens egne fettlagre, men beholder muskelmasse. Og du er rett og slett mett og fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...