Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Hvordan var babyen deres? Symptomer? Hvordan behandling fikk baby, og hjalp det? Litt bekymra for om vesla mi har det. Skal ringe lege i morgen, men vil gjerene ha litt info
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Leger har stort sett ikke peiling eller mener det er et motepåfunn, så ville heller ringt manuell terapeut. Fikk heller ikke hjelp på helsestasjonen. Du finner mye fin info inne på www.kiss-kidd.no. Min gutts symptomer: Favorittside, inkl favorittpupp c-form nektet mageleie ville ikke ligge på ryggen (bananform) gulping skjev hodeform kolikk søvnvansker! Jeg kom til manuell terapeut med han da han var 5 mnd, etter første behandling sovnet han på kvelden kl 20, for første gang:)) Merket bedring, men trengte en behandling til. Deretter ble han helt fin! Han hadde full kiss (1 og 2), låsninger i nakke, brystrygg og bekken:(
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 - Favorittside - Hatet å ligge på magen - Skjev hodeform (etter å ha ligget forlenge på den ene siden) - Siklet mye - sov veldig lite på dagtid - Vanskelig å mate -brukte det ene bakbeinet mer enn det andre. Min fikk vel beskjed om å ha en mild form for KISS. Husker ikke om det var en eller to. Vi skal inn å strekke nakken og gjøre øvelser hver 3 uke u en tid fremover, og så skal hun følges opp frem til hun går. Jeg har fra 2-3 ukers alder ringt helsestasjonen og spurt om det er noe jeg kan gjøre med en urolig baby. Jeg fikk beskjed om å gå mange turer, sånn at hun får sove.. Vi fikk endelig en time hos fysioterapaut ved 3 mnds alder. Han sa at det ikke var noen ting galt og at vi ikke måtte engste oss. Fikk beskjed om å ligge masse på magen. Så fant jeg ut at det er noe som heter manuellterapaut. Og lillemor har blitt mye bedre! De er gratis og for barn under 10 år tror jeg. Så ikke nøl, bestill time i morgen. Det skader ikke å sjekke!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Takk for svar. Ja skal ringe og sjekke imorgen vesla mi har -favorittside -favorittpupp -legger hodet langt bakover(mot ryggen) når hun ligger på siden -våkner mye når hun sover -urolig når hun mates -gulpet MYE endel før, men det har blitt bedre og det værste er vel magen hennes. Hun er urolig stort sett hele tiden når hun er våken. Bare ynker seg, og knør! Presser liksom hele tiden som om hun må bæsje. Hun har også mye luft! Hun var veldig stor da hun ble født, og for henne var nok fødselen ganske dramatisk. Håper det vil bli bedre
Cat.68 Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Det høres veldig ut som kiss synes jeg. Ta kontakt med en manuell terapeut det er de som virkelig har peiling på dette. jenta mi hadde kiss og ble helt fin igjen etter 4 behandlinger Hun hadde veldig like symptomer din jente anonym22;42 Favorittside nakkevipp bananform bakoverbøy, slik hun nesten nådde rompa med bakhodet ekstrem kolikk masse luft i magen hard mage voknet ofte osvosv.Hun hadde en kombinasjon av både kiss 1 og 2. Hun ble forløst i et akutt keisersnitt.
Countess Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Huff da.. Ja jeg skal finne ut av det i morgen.. Hun har iallefall noe mad magen som plager henne veldig så leg blir det iallefall!!! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå