magica og lille tryll ♡ Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Vi vurderer å benytte permisjonstiden til å reise til Thailand med lille tulla. Tenker da å være borte ca tre uker i januar. Men så syns vi at reiseveien er litt i lengste laget... Så vi er litt usikre på om vi skal tørre... Noen som har erfaringer? Råd? Lurer på å reise til Phuket, Kata Beach tror jeg det heter. Noen som har vært der med småttiser?
Mamma´n til lillemor Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Jeg har ikke vært i Thailand før, men vi har bestilt tur i mars og da er jenta vår 8 mnd. Vi har snakket med mange som har vært der både med og uten barn, og jeg har hørt mye positivt om Kata Beach og Karon Beach. Jeg ville ha styrt unna Patong, for der er det visst litt travelt. Vi har bestilt tur til Kao Lak, der skulle det være fredelig og fint for småbarns-familier. Lykke til!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 17. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2009 Ååh hørtes digg ut!! Jeg har så kjempelyst, men er så redd for at lille tryll skal skrike seg gjennom flyturen :oP Har dere tatt spesielle forholdsregler når dere bestilte hotell?
Svale <3 Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Jeg var på Kata beach i 2007. Vi reiste da sammen med en liten gutt på ca 6-7 mnd. Vet ikke helt om jeg ville anbefale å dra med så små, men.. Det blir fryktelig varmt for dem.. Og flyturen er en annen sak. Da vi reiste hjem var det en annen baby som skrek så og si hele turen hjem.. Det er NOEN timer... Huff.. Men det er absolutt en fordel å betale litt ekstra og få god plass og litt luksus på flyet. Det hjelper mye tror jeg.. Og Kata beach er et veldig fint og rolig sted. Har veldig lyst til å reise tilbake! I Thailand er de veldig glad i barn, og det er jo en fordel Dette var ihvertfall noen av mine erfaringer..
Endelig mamma!! Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Thailand er et flott land å reise til, men tar du virkelig sjansen med en så liten unge? Jeg har vært i Thailand flere ganger, og kunne virkelig tenke meg tilbake. Vil ikke reise med min datter før hun er nærmere 5 år. Dette er det som anbefales pga en del tropesykdommer. Selv om barnet fåt morsmelk er det ikke beskyttet mot bl.a. malaria og denguefeber. Dette er sykdommer som spres med mygg. Så små barn skal jo heller ikke bruke myggmiddel, så det blir vanskelig å beskytte dem. Jeg kan nemlig skrive under på at mygg - det er det i massevis i Thailand også. De elsker meg, og gar jeg en kveld uten myggmiddel ser jeg ut som jeg har fått byllepest på bena. Varmen er en annen ting du bør ta med i vurderingen. Så min datter, som var 6 mnd. da det var så veldig varmt her hjemme (30 grader i skyggen). Hun var veldig utilpass, og jeg måtte sitte inne med henne de varmeste dagene for at hun ikke skulle bli helt apatisk. Husk: Så små barn har ikke evnen til å regulere temperaturen på samme måte som oss, og bør ikke utsettes for temperaturer over 30 grader. Men, det er ditt valg.... Thailand er i hvertfall et forholdsvis rent land og folkene der er utrolig hyggelige. Det er ikke for ingenting at det kalles Smilets land )) Kata beach er en liten, hyggelig plass med masse Skandinaver. Karon er litt større, men hyggelig den også. Det er veldig fin strand begge steder.
Lemonia Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Jeg har ikke gjort det selv, men kjenner noen som hvert år tilbringer 4-5 uker i Thailand om våren. Alle barna er med og de har vært alt fra 7 mnd og oppover på turene, og det har aldri vært noe problem.
Mamma´n til lillemor Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 Vi har bestilt tur med Star Tour, og valgte da et Blue Village-hotell så det er tilpasset barnefamilier, og man slipper da å lage spesielle avtaler om barneseng og høystoler. Så betalte vi et tillegg på flyet for å få litt bedre plass. Vi kommer til å veie tingene våre i forkant og sjekke opp overvekts-betaling av bagasje. Tror det er billigere å gjøre dette før vi kommer til flyplassen og veier der.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. august 2009 #8 Skrevet 18. august 2009 Det er ikke anbefalt å reise til eksotiske strøk med så små babyer, så nei, jeg ville nok ikke tatt sjansen... Opp til fire år er ikke barns immunforsvar fullt utviklet. Derfor blir de lettere syke. På reise øker sjansen for sykdom, sier Sverre Kjølstad, lege og medisinsk fagdirektør i Europeiske reiseforsikring. Han forteller at Europeiske ofte får telefoner fra gråtende foreldre som vil hjem etter at barn er blitt syke i utlandet. Det er sjelden snakk om alvorlig sykdom, men møtet med utenlandske leger og sykehus er ofte en helt annen opplevelse enn i Norge, mener Kjølstad. Dra heller til Hvaler eller Legoland fremfor til eksotiske reisemål når barnet er lite. Først når barnet er 4- 5 år, er det helt trygt å reise lengre unna. Dette sier lege Gunnar Hasle ved Reiseklinikken i Oslo. Barnets beste? - Drar en til Egypt med en toåring, er sjansen for å få diaré 30-40 prosent. Det er langt verre at et lite barn får diaré enn det er for et større. En fire måneder gammel baby er ustabil, og det er vanskelig å gi et dehydrert spedbarn intravenøs væske. Derfor bør du se an destinasjonen før du reiser, sier Hasle. Ut fra disse betingelsene mener Gunnar Hasle at Europa er velegnet for reiselystne småbarnsforeldre. - Folk bør ikke reise langt før de er sikre på at barna kan tåle påkjenninger og for eksempel ikke putter ting i munnen. Tenk også på hvor stor glede barnet faktisk har av å reise langt, oppfordrer Hasle. Også helsestasjonen fraråder å ta med barn under ett år utenlands. - Bakteriefloraen er annerledes, og jo lengre en reiser, dess større er faren for infeksjoner. Barn under ett år er ikke fullvaksinert, og sykdommer som er utryddet her finnes i andre land. Små barn er også mer sårbare ovenfor sol, varme, dehydrering og diaré, sier Anne Grete Gundersen, avdelingshelsesøster i Søndre Nordstrand bydel. Både Hasle og Gundersen ser også på selve flyturen som kritisk for barnet. Støy, tidsforskjeller og trykk er ubehagelig for de minste. En baby er en skjør skapning. Om han eller hun skulle få en bakteriell infeksjon kan infeksjonen få et mye mer alvorlig forløp enn hos for eksempel en femåring. Hentet fra et tidligere innlegg her inne.
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 18. august 2009 #9 Skrevet 18. august 2009 Hei på deg- ikke ta det så tungt det disse dommedagslegen skriver om å ta med baby til eksotiske strøk. Disse PR-kåte gubbene dukker opp i avisen med jevne mellomrom for å male fanden på veggen og ta fra folk livsmotet. Hvis du tar forhåndsregler går det fint an å dra på tur. Min Eilert var 6 mnd da han og jeg dro alene til London, 7 mnd da vi dro med pappan også til Singapore og Bali, og 8 mnd da vi dro til Barcelona. Her er mine tips: - Du MÅ ha bassinette til babyen på den lange flyturen. Pass på at flyselskepet garantere deg dette. - Ikke vær kjip på innkvarteringen. Vi bodde ( Bali) i en leilighet med eget basseng, i et villakompleks. Han kunne være inne i kjølig leiligeht mens vi slappet av i solen. - På Bali var det både løshunder, rabies, denguefeber, malaria, farlig trafikk, mye søppel.... bla bla bla. Pass på at ungen ikke blir brent av solen, stukket av mygg, utsettes for trafikkfare (ha med bilsete) bruk mygg roll on rundt baby, hold ham innendørs på det varmest, sørg for nok vann, (fontanellen blir innsunket hvis baby er dehydrert). Dette høres sikkert forferdelig ut, men slapp heeelt av, det gikk helt supert. Folk eeeeelsket babyen, og han eeeelsket opplevelsen. Bare vær litte granne obs på ting så går alt fint. - Ta gjerne med mat hjemmefra hvis du insisterer, men min tålte å få utenlandsk mat på glass og grøtpulver i to uker. - Bleiene i utlandet er kjipere. De har plastikksperrer og er kortere i teipremsa, ta med hjemmefra eller håp på det beste. - En genial reisetrille er følgende: Quinny Zapp understell med Maxi Cosi bilsete. Da har du både trille og bilstol med deg, og dette kan du ta med til flyet, der pakker de det inn i bagasjen for deg (funker hver gang) - Ha med en sarong som du surrer over vognen slik at baby får skygge. - Flyturen trenger du IKKE bekymre deg for. Han kommer til å sove hele veien. Det enkleste er å amme, ellers har de babymat på flyet, ellers gi han banan eller avocadomos. Flyvertene vil sikkert gjøre mest mulig for at dere skal få det behagelig. God tur, ikke vær bekymret, ikke krisemaksimer, husk det bor masse babyer i Thailand også, dette går SÅ fint!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå