Gå til innhold

Hjelp... oppvaskmaskina lekker, vannskader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget i dag da jeg skulle vaske gulvet at parketten var litt misfarget fremfor oppvaskmaskinen og ved en nærmere kikk så så jeg at sokkelen på kjøkkenbenken som var helt inntil oppvaskmaskinen også var missfarget. Var ikke vått noen steder, heller ikke da vi drog frem maskinen for å se bak den. Veggen bak virket fuktig.

Satte i gang maskinen mens den stod fremme på gulvet og den lakk relativt mye fra øvre kant på baksiden. Jevn drypping. Ut å kjøpe ny maskin i morgen ja!

Men så til saken.... bør vi få sjekket veggen bak og gulvet for vannskader? Hvem er det som i så fall gjør det? Vet ikke hvor lenge den har lekkt, men tror ikke de kan ha vært så lenge.

Noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ja... noken som kan anbefale oss en ny oppvaskmaskin?

Skrevet

vi fikk en lekkasje fra vår maskin, men det var bare 1 gang og var fordi gummipakningen i døra ikke var helt tett pga brødsmuler! Litt flaut når jeg hadde bestilit reparatør.

Hvor gammel er maskinen, kanskje det går på garantien?

Ville ellers sjekket med forsikringsselskapet for innboforsikringen deres-de har takstmenn som kan vurdere vannskaden.

kan også være at skaden er i vannslangen til maskinen.

Miele skal visst være bra, men dyrt.

Skrevet

hmm tror det er best å ringe forsikringselskapet de har som regel egene folk eller faste de bruker.......

Skrevet

Ja skal ringe forsikringsselskapet i morgen tidlig....

I verste fall så må hele gulvet rives opp... Uff.... Så deilig å være hjemme etter ferien. Har åpen kjøkkenløsning så viss gulvet må opp så betyr det store deler av 1. etg. Blir ubeboelig der med små barn så barna og jeg må nok på ufrivillig ferie.

Får prøve å se positivt på det... blir i så fall ny parkett uten masse hakk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...