Sommerfugl82 Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 De to siste dagene, har jeg følt at hodet blir komprimert ned i en boks. En slags pressende hodepine som henger som en skydott rundt hodet. Noen som har opplevd lignende?
rachelmor Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 ja,, eg har men ikkje i dag, heldigvis.. men i helga var det helt grusomt,, må innrømme eg tagg litt på parazet, men det skall være uffarlig for magen(med måte) er 15+6uker.
Sommerfugl82 Skrevet 17. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2009 Uff:( kanskje det er hormonelt dette her da...., har heldigvis ikke for vane å plages med hodepine.
veldig fødeklar Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Har det sånn jeg også. Er vel 18 uker på vei og har vært mye plaga m hodepine. Kan ikke huske å ha hadt d slik i de to foregående svangerskapa, tenkte kanskje jeg sku få tatt en blodprøve for å sjekke jernlager og blodprosent. Det er jo unødvendig å gå rundt m hodepine dersom det kun er jernmangel som er årsaken.
Sommerfugl82 Skrevet 17. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2009 Ja er engig i den. Sist legebesøk i uke 13, var alle verdier normale, og jeg spiser leverpostei og rødbeter hver dag, så rart om det skulle mange og... men man vet jo aldri. Hjelper ikke akkurat å sitte foran data hele dagen på jobb.
veldig fødeklar Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 man er kanskje ekstra var for ting når man er gravid også :-) Morkaka er jo under utvikling og den skal ha mye blod, husker at jeg i perioder hadde lite jern og lav blodprosent i det første svangerskapet. Skal ikke på vanlig kontroll på enda 6 uker, blir det ikke bedre til da så får jeg vel ta en sjekk.
You can call me Dårris Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Jeg er 50% sykemeldt pga hodepine. Paracet har ingen effekt på meg, men det har det aldri hatt tidligere heller. Nå har jeg migrene fra før av, så det er kanskje ikke så rart at jeg får det nå, men det er ikke noe moro. Har lest at det er vanlig med hodepine i svangerskap, både pga økt blodmengde, vannbehov og hormoner. Det hjelper å ta en pause fra pc osv, og gå en tur i skogen:) Lykke til videre da:)
aloha83 Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 Hei! Jeg har slitt mye med hodepine 24/7 de siste fem ukene. Har nå vært hos naprapat tre ganger og er nesten kvitt alt sammen. Nå kommer det bare innimellom og ødelegger ihvertfall ikke dagene mine på samme måte som før.
har nr 3 i magen :) *har født* Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 jeg sliter også med hodepine!! 13+5 i dag, og jeg har hatt det noen uker nå... helt forferdelig!! er hjemme med to små barn fra før, og jeg fungerer ikke føler jeg er sur og gretten hele tiden.. ligger våken om nettene med hodepine og vondt i nakken.. noen som har noen gode tips for å slippe dette?? jeg tar i mot med stoor takk i såfall! må vel se å komme meg til legen og snakke med han, for dette fungerer ikke... drittlei. og jeg klarer meg ikke uten paracet.. tar en til dagen. og den tar jeg på formiddagen når jeg er hjemme alene med barna... vet det ikke er bra, men har to små å ta meg av...
Gjest Skrevet 17. august 2009 #10 Skrevet 17. august 2009 Har også myyyye hodepine! Har bare blitt verre de 5 siste dagene. Er 13+2 uker. Jeg er av den person som helst ikke vil ta noe som helst paracet og lignende heller, og prøver å drikke masse vann. Men kan ikke si det hjelper så mye. Men, å sove, er et godt alternativ. Når man har tid til det ja Gruer meg til å begynne på igjen på jobb neste uke. Jobber som frisør, så kan ikke si det gjør det mindre slitsomt :S Jaja... får ta meg en tur til legen, om det ikke blir bedre. Man greier ihvertfall ikke å fungere som normalt, når man går med konstant hodepine!
aloha83 Skrevet 18. august 2009 #11 Skrevet 18. august 2009 Ser at alle klager på at det ikke hjelper å drikke mye vann. Har dere sjekket blodtrykk, blodprosent og jernlager? (dette skal gjøres på første kontroll, men kan godt gjøres flere ganger hvis hodepinen vedvarer). Hvis det ikke er noe av dette er det ikke stort legen kan gjøre enn å evnt. henvise dere til fysioterapeut som løser opp spenninger i rygg/nakke. MEN, det tar lang tid og du må ha mange behandlinger. Selv har jeg som nevnt over gått til naprapat og hatt kun 3 behandlinger og er nå symptomfri etter mange uker med hodepine hele døgnet. Det er ganske dyrt, men naprapaten gjør det h*n kan og forteller deg om det ikke kan løses muskulært. Det er ihvertfall verdt et forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå