Gå til innhold

angående treening

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. lurer på om hopping og litt sit ups å slik går helt fint å trene når man er gravid? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne hoppinga er vel best å kutte ut ;) Men sit ups er helt greit... Man må kjenne på det selv.. belastningen kan være så høy som du føler er greitt selv, uten at d gjør vondt i etterkant av trening...(verre enn tidligere..)

Skrevet

De skrå magemusklene kan du trene hele svangerskapet, men de rette deler seg jo på midten og vil tøye seg etter hvert som magen blir større. Derfor er det liten vits å trene rene, klassiske situps. Eller, jeg tar "planken" hele svangerskapet gjennom (på knærne etter hvert som jeg blir mer og mer framtung;-) De tar jo i hele "kjernen" i mage/rygg. Nedre del av magemusklene kan man også med fordel trene, mener jeg (ligge på rygg, senke ett og ett bein sakte og strakt ned og opp igjen, evt "sykle" med så beina så lavt mot gulvet som du klarer)

Skrevet

Det er utrolig viktig å trene under svangerskapet, men man må trene i forhold til graviditeten. Det er mange øvelser som er svært bra å trene i forhold til å støtte opp hofter, rygg og mage.

Hopping? Tja, du kjenner selv, men anbefaler da heller rolig jogg, sykling, svømming eller ellipsemaskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...