CMH Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Hvordan går man frem for å bli kvitt det? Hun har bæsja 4-5 ganger idag, og nå er hun helt rød og sår etter all tørkinga.. Hun bare hylte nå når jeg tørka henne, og var temmelig vanskelig å legge. Stakkars liten, tårene bare spratt Holder det å smøre med sinksalve?
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 her funker ikke zinksalven på såre rumper. Merker at lillegull blir sår når vi en og anne gangen må bruke våtservietter. eneste merket hn tåler av våtservietter er xtra sitt som de selger på coop-butikkene. men tilbake til saken....vi bruker Inotyol salve som jeg kjøper på apoteket. smører på et tykt lag og huden er fin i løpet av kort stund.
Marsipan❤grisen Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Jeg smører med zinksalve og det gjør underverker på rumpa til jenta mi. Hun har veldig lett for å bli sår, rød og hudløs. Men zinksalve blir det fort bra her. Ellers ville jeg latt henne ligge litt uten bleie (lufte rumpa litt) Og strø potetmel på.
Gjest mphs Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Jeg har brukt weleda zink salve med calendula og potetmel om hverandre(ikke samtidig). Kan også bruke ren calendula balsam.
CMH Skrevet 17. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2009 Okei, takker for tips.. Har smurt henne med neutral sinksalve, så om ikke det funker skal vi enten prøve potetmel elelr sånn krem på apoteket
CMH Skrevet 17. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2009 Men en ting til, hehe. Hva tørker dere bæsj og sånt med når de reagerer på våtservietter? Har ikke mesoft tilgjengelig :/ Nå er hun våken og sint, sikkert fordi hun er sår, uff..
2flottebarn;) Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Ta henne i dusjen og spyl henne, ofte vondt med kluter. Hvis du må bruke klut, ta litt olje på kluten før du vasker. La henne gå uten bleie og smør på zinksalve. Har også hørt at potetmel er veldig effektivt, men har aldri prøvd det selv. Lykke til!
Gjest mphs Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 Vi har brukt å tørke av bæsjen med coop extra våtservietter(de har ikke reagert på den) og så vasket over med en gassklut med rent vann. Klapper forsiktig tørt med en annen myk klut før vi enten smører eller strør på potetmel.
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 Jeg smører lillebror med locebase repair fra apoteket. Det tar alt på han som har atopisk eksem. Super krem. Jeg smører han etter hver bæsjebleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå