ToTette! Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Jeg hadde fryktelig mye av det forrige(første) svangerskap. Spes. rundt uke 21-22 var det en topp. Nå er jeg straks 20 fullgåtte uker, og kjenner en del til de nå, men synes ikke det er så kraftige som sist (enda i hvertfall!) Under sex kommer de alltid, og magen/livmora bli veldig veldig hard og man ser hele livmora "utenpå magen" på en måte Det er vel normalt med kynnere under sex. Heldigvis blir det sånn oftest først etter orgasme da.. Men ellers, på en vanlig dag kan jeg vel tenke meg at nå for tiden ligger det på ca 5-15 ganger daglig som jeg legger merke til. Sist da det var på det værste var det sikkert 5 ganger så ofte, og jeg kunne nesten ikke gå i perioder! Det virker også som de kommer lettere når man er tissetrengt!? (og det er man jo minst en gang i timen, hehe). Hvordan er det med dere?
respektatauten Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 dette er mitt første svangerskap, og har hatt en del kynnere siden uke 15-16.. da var det 3-4for dag ca, og jeg trodde det var smån som snudde og vred seg.. i uke 19 ble jeg obs på at det faktisk var kynnere, og da hadde jeg dobbelt så mye.. alt etter aktivitetsnivå. nå i uke 27 er det "verre" enn noen gang,men veldig variert. jeg kan ha 4-5stk i timen over en lengre periode og noen ganger nede i 10-15 for dag. kynnerne mine kommer ofte når jeg er aktiv, bærer litt småtunge ting, går i trapper, snur meg brått i senga, reiser meg fra sofan/bilen osv.. de er som oftest ikke vonde i seg selv, men jeg har en del menssmerter i tillegg, så jordmor er litt bekymret, og følger det opp grundig. hehe, de kommer ofte når jeg er tissetrengt ja! håper jeg får en sterk livmor og at det kommer godt med for en rask fødsel!
Vekst Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Jeg har rundt 20 pr. dag. Mest etter jeg har trent og om kvelden. Hadde det sånn med mine to tidligere barn også - og gikk på overtid med begge selv om jeg jobbet fullt hele veien, så jeg regner med at jeg bare er litt ekstra følsom på sånt. Har ingen menssmertet knyttet til kynnerne så da er de ikke farlige, bare bra Nå i uke 25 blir jeg "satt litt ut" av at magen blir helt stram og står rett ut, men husker fra forrige svangerskap at det etterhvert var litt deilig at den trakk seg sammen. Da fikk jeg litt mer plass til å puste og litt mindre press på ribbeina!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Enkelte dager kjennes det ut som jeg har kynnere omtrent konstant. Virker som det har sammenheng med aktivitetsnivået. Og da er det faktisk nok at jeg sitter på jobb (kontorjobb), altså ingen særlig fysiske anstrengelser. Det roer seg som regel når jeg legger meg nedpå, så tror det eneste som funker er å ta det mer med ro... Er 26+2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå