Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Barnet mitt har skikkelig mellomrom mellom fortennene. Vil dette endre seg da barnet blir eldre?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Der er forholdsvis god plass i munnen før alle tennene kommer:) Hvordan er deres tenner, da? Arv spiller inn her, slik som med alt annet.
KaMa Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Eh, alvorlig? Du vet det er melketenner og de får nye..? Forøvrig.. Hva i all verden er galt med mellomrom mellom fortennene? Det er jo knusesjarmerende! Lene Marlin var mye søtere før reguleringen..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Så dumt svar at jeg ikke egentlig vil kommentere det seriøst KaMa! Selvfølgelig vet jeg at det er melketenner. Jeg lurer jo på om det er noe som vil forsvinner. Jeg vet jo ikke om de skikkelige tennene kommer ut likedan som melketennene eller nærmere hverandre. Spør jo etter noen som vet. Og ikke sto det i innlegget at det var noe galt med mellomrom. HI
KaMa Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 Når du i det hele tatt lurer på dette når ungen din er 15 (!) mnd gammel og poengterer at ingen av dere har mellomrom mellom tennene, med utropstegn bak, så virker det jo ikke akkurat som du syns det er så veldig greit. Og ja, utropstegn i overskriften også.. Og det er jo et spørsmål det er umulig å svare på. Selvsagt kan det være ungen deres får mellomrom, selv om det er mindre sannsynlig når ingen av dere har det. Du bør jo være glad ungen har god plass inni der. Hadde tennene sittet helt tett sammen ville det vært bekymringsverdig, siden de nye tennene trenger større plass. Siden liten plass kontra god plass gjerne fører til langt større tannhelseproblemer.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 Takk for et mer konstruktivt svar! Brukte utropstegn der og mente ikke noe mer med det enn at jeg understreker setningen! Ikke overanalyser alt da. Jeg ser ikke lengre at barnet mitt har mellomrom. Jeg synes bare hun er helt fantastisk nydelig og tenker ikke over tennene. Men folk kommenterer dette stadig og får meg til å tenke om det er noe hun må gjennomgå hele livet. For mellomrommet er stort. Men om det skikkelige tennene kommer nærmere hverandre så er det jo ikke noe problem. Tenker bare at barn er stygge med hverandre og vil jo ikke at hun skal bli mobbet. Var ikke verre enn det, beklager at jeg ikke hadde all den kunnskapen du har KaMa, men fint du kunne belære meg.
KaMa Skrevet 17. august 2009 #10 Skrevet 17. august 2009 Ingen grunn til å beklage. Jeg reagerer når jeg leser noe som virker som oppheng i barns utseende fra så altfor tidlig alder. For meg virket det som du syntes dette var en skavank og som du ikke ønsket din datter skulle ha. Klart jeg reagerer da. Beklager at jeg var krass dersom det ikke var slik. Barn blir mobbet fordi mobbere trenger noen å tråkke på. Ikke fordi de har mellomrom mellom tennene, store ører, fregner, bukser som ser feil ut, rart navn, ikke fine nok kjoler osv. Barn _er_ stygge med hverandre, så sørg heller for at barnet deres har god nok selvfølelse til å takle verden.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #11 Skrevet 17. august 2009 Da er vi enige KaMa. God selvfølelse er ekstremt viktig. Jeg var mobbeoffer selv og er livredd min datter skal gjennomgå det jeg måtte. Derfor mitt spørsmål. Men da ser vi hverandres sider av saken! Ha en fin kveld HI
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #12 Skrevet 17. august 2009 Er litt usikker på om du mener om dette vil endre seg iløpet av melketann-alderen, eller om du mener om dette vil endre seg når voksen-tennene kommer.... Men jeg hadde iallfall UTROLIG stort mellomrom mellom melketennene. Kunne seriøst plassere enn gammeldags 10-kroning mellom dem! Nå har jeg ikke lenger noe mellomrom, tennene sitter helt inntil hverandre
MrsL1 Skrevet 17. august 2009 #13 Skrevet 17. august 2009 hehe, lille her har et godt mellomrom mellom tennene, plager oss ikke noe=) Så skjønn da, med deet gliset og et lite hull imellom.... Vokser hun det fra seg er det greit, gjør hun det ikke er det og helt ok. Hun er 11 mnd
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #14 Skrevet 17. august 2009 Hei. Lurte på om det ville forandre seg når voksentennene kom. Litt dårlig forklart lengre opp Takk for svaret! Greit å vite HI
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #15 Skrevet 17. august 2009 Hei HI:o) Eldste sønnen min hadde også ganske stort mellom rom mellom fortennene når han var 15 mnd og i dag er han tenåring og ikke mellomrom lengre. Minstemann hadde ikke mellomrom på melketennene, men fikk det på de permanente tennene, så kanskje ingen fasit svar der...hehe!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #16 Skrevet 17. august 2009 Hei Hi. Jeg kan ikke svare deg, men jeg ha også en på 15 mnd med mellomrom mellom fortenna :-)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #17 Skrevet 17. august 2009 Anonym 21.36 Hehe, ja der ser man. Er vel som du sier ingen fasitsvar Men er jo sjarmerende uansett da HI
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #18 Skrevet 17. august 2009 Anonym 21.46 Får du også masse kommentarer fra folk om tennene? Fatter ikke hvorfor alle skal kommentere det hele tiden.... Hun er jo verdens fineste! HI
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #19 Skrevet 17. august 2009 har selv hadd sinnsyke mellomrom mellom fortennene og dette vokset ikke jeg av meg. Men tannregulering er jo ikke verdens undergang da heller. Se det heller an, og ha god komminkasjon med barnet ditt etterhvert om hva han eller hun ønsker selv. Er tross alt ditt barn som må leve med sitt utseende, og er greiest å få det unnagjort tidlig hvis det er snakk om tannregulering. Kan hende dette går seg til etterhvert, eller at bbarnet ditt er så komfortabel med seg selv at de synes det er unødvendig med tannregulering. hvem vet, må vel bare ta tiden til hjelp der
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #20 Skrevet 17. august 2009 21:46 her. Jada, får noen kommentarer, mens andre igjen syntes det er sjarmerende. Kommentarene går vel mest i "kurt" Hehe! Stakkars gulljenta mi ;-) Jeg bryr meg ikke. Regner med at tennene går sammen etterhvert. Min er selvfølgelig også verdens nydeligste, med eller uten mellomrom ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå