FrøkenSprøken Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Må si at jeg ikke er imponert... Tenker ikke på programmet altså, for det hadde jeg ingen forventninger til, men til maten! Fyren er ikke spesielt god med mat, for å si det sånn... Hehehe... Får håpe de andre er bedre, for ellers angrer jeg på at jeg ikke meldte meg på For gøy: Hvilken treretter hadde du servert ved en slik anledning?
FrøkenSprøken Skrevet 17. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 17. august 2009 ...og han der homsen var jo heeeelt på tryne frekk! Blærete fyr!
frk Nilsen Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Frekke gjester som snuser på soverommet til verten! Ikke imponert over maten til verten
novemberguttemamma Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Et merkelig program og enig i at fyren ikke er god på mat. Jeg hadde servert noe jeg vet jeg er helt stødig og flink på: Forrett: Gresk salat Hovedrett: Marinert oksestek med min hemmelige brune saus, grønnsaker og fløtegratinerte poteter Dessert: Karamellpudding (selvfølgelig alt lagd fra grunnen)
FrøkenSprøken Skrevet 17. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2009 Ja, helt enig i at det var skikkelig frekt av gjestene! Og å sjekke leiligheta for støv? (Selv om jeg er enig i at det ikke var spesielt rent der...) Novemberguttemamma: Det hørtes kjempegodt ut! Deilig med tradisjonell norsk mat. Kjenner jeg blir mer og me glad i det etterhvert som årene går:) Jeg ville ha servert Forrett: gratinerte, selvplukkede kamskjell med hjemmebakt god loff. Hovedrett: Enten hjemmeskutt elg med fløtegratinerte poteter, vilt og kantarellsaus, fersk rosenkål, smørdampede gulerøtter og broccoli ...Eller: Baconsurra indrefillèt, hjemmelagd potetmos med mandelpotet, fløte og sellerirot, cognacsaus og smørdampet sopp, squash, sellerirot, kålrot og sjallotløk. Dessert: hjemmelagd vanlijeis med varme kirsebær og eggelikør Mmmmm:) nå ble jeg jo suuuulten!
Jenny-penny Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Haha, han frekke blærete homsen var forloveren min;) Verdens herligste gutt ellers. Husk at dette er tv jenter, selvfølgelig ble de best av produksjonen til å snoke rundt! Hadde servert: * Marinerte Scampi på Salat * Salbaktlaks med parmasanpoteter * Sjokolade fondant. mmmm
ipeggy Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Hehe, kanskje vi skulle arrangert "Klokka 8 hos meg" med Dibbere! Jeg hadde kanskje servert * tortilla med philadelphia, serranoskinke og ruccola * sennepsglasert laks med poteter (stekte eller kokte) og dillagurker * varm sjokoladefondant og is
FrøkenSprøken Skrevet 17. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. august 2009 Hørtes deilig ut, Jenny! Jo, mulig at de ble bedt om å snoke av produksjonen, men det var jo ikke det som gjorde at jeg reagerte på ham. Da skulle jeg jo ha reagert like mye på de andre. Fyren oppførte seg rett og slett skikkelig blærete. "Den vårrullen sklei liksom bare rundt på tallerkenen som ei sild." Hva med å si "Vårrullene smakte veldig godt, men jeg ville kanskje ha dandert de på en annen måte. Det ble liksom så tomt på tallerkenen."? Det går an å tenke på at den det blir snakket om skal se dette senere, og da trenger man ikke å være så spydig. Fysj! Muilg at han er en flott fyr til vanlig, men da kamuflerte han det jammen godt.
Jenny-penny Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 Kan jeg få oppskriften på potetstappen din? hørtes nydelig ut! Han er en frekk liten homse fra Sarpsborg:) skal ikke nekte for det , han er allikevel min beste venn selvom vi lever 2 forskjellige liv.
FrøkenSprøken Skrevet 17. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2009 Den er nydelig;) Mammas oppskrift... Kok mandelpoteter og sellerirot i usaltet vann (ellers blir den seig) Kutt gjerne opp i mindre biter, så koker det raskere. Tøm av vannet, og damp litt, men vær forsiktig så det ikke brenner seg. Tøm kremfløte over, og mos med en "stapper" til det er tilnærmet klumpefritt. Ikke mos for mye, for da blir den seig. Helt mot slutten tilsetter du Maldon (eller annet flak-)salt. Veldig enkelt, men veldig godt:) (Og jeg har også venner som ikke nødvendigvis er dønn sjarmerende og empatiske 24-7, men som jeg av andre årsaker digger. Ingen er perfekte;)
FrøkenSprøken Skrevet 17. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. august 2009 Det hørtes ut som en god idè! (Men da vil jeg se menyene først, slik at jeg kan velge ut bare de aller beste, for jeg har ikke tid til å spise borte hver kveld, og jeg er livredd for å gå glipp av god mat;) Noen vi kjenner har forresten en slik tradisjon. De er 4 par som har gått sammen, og ca en gang i mnd skal de invitere hverandre på "gourmetaften". Og da serveres det nye spennende retter, som de har funnet for anledningen. En flott måte å pleie vennskap på, samtidig som man får nye impulser på matfronten:) (Men nå har ikke disse parene småunger lengre, og da er det jo litt lettere å gjøre sånne ting...)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. august 2009 #12 Skrevet 17. august 2009 jeg så ikke på, men jeg tror jeg hadde servert skjell lammekotteleter med brun saus, gulletotstuing og potetmos (det er den beste maten i verden!) posjons pavalova vet ikke om det passer så bra sammen da, men det er 3 ting jeg er god på i det minste... haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå