Gå til innhold

Når barn slår... tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår begynte i barnehage nå i begynnelsen av august, han er 18 måneder. Faren, min samboer e 6 uker ute og 6 uker hjemme. I det siste merker jeg at sønnen vår er veldig klengete på meg, noe som sikkert er vanlig med forandringene. Han har vært litt hos sine besteforeldre(etter deres ønske) og vi har kunne tatt oss en helg sammen når sambo har vært hjemme. Så dette med å være med andre enn meg har han gjort før. Men i det siste så har han blitt så fæl til å slå. Men bare meg. Hvis han ikke får oppmerksomheten han vil hele tiden, så slår han. Jeg tenker det er fordi det er meg han akkurat nå er mest knyttet til, han koser mye også. Men hva skal jeg gjøre for å få han til å slutte? Jeg er streng og sier nei, men han bare ler. Hva er deres tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fortelle med rolig stemme og ikke vær sint..

-mamma blir lei seg når du slår..

se hvordan han reagerer da..

Skrevet

- mamma blir lei seg når du slår, kan du ikke fortelle hvorfor du er så sint?

Skrevet

Har prøvd det... Idag slo han meg så hardt i hodet med noen at jeg fikk tårer i øynene og det rant. Jeg gråt ikke, de bare kom. Han stoppet opp og så, men ikke noe mer enn det. Begynte igjen etter 1 min.

Skrevet

har du snakket med ansatte i barnehagen?

de stiller gjerne opp og hjelper til med råd.

de fleste som jobber i barnehager har utdanning innen dette.

merker at mange synes kanskje det er litt flaut og spørre, men de er profosjonelle og ser det absolut ikke som en svakhet som mange tror

Skrevet

legger til at det finnes nettkurs om sosial pedagogikk.

de har det på aftenskolen.no

det kan være adferdsvansker eller noe lignene.

det du evt kan gjøre er å snakke med en barnehage ansatt,

og si at gutten din har begynt og slå mye og spørr om han gør det i barnehagen også.

bare for å starte samtalen, det er de første ordene som er vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...