Gå til innhold

Når og hvordan forteller dere om graviditeten?


Gullimagen (og en på fanget)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke tenkt å fortelle det før et begynner å vise. Ingen spesiell grunn egentlig, bare vil ha det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker at vi forteller det mellom uke 14 og uke 16.. Da tror jeg nok de fleste begynner å ane mistanke likevel. ;-) Ville helst ventet til etter ordinær ul, men ettersom jeg begynner å bli stor tror jeg at vi må si det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde egentlig tenkt å vente til jeg var i 12 uke (der jeg er nå), men jeg ble bare så glad når testen var positiv etter ett års prøving at jeg ikke klarte å holde munn! Det gikk sånn ca 3 dager før de fleste visste det.

 

Jeg mistet jobben pga konkurs fredag før jeg testet positivt, så denne trang jeg ikke å si ifra til, men jeg hadde nok ventet til uke 12 eller etter UL med å si ifra til arbeidsgivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nærmeste venner og familie fikk vite det like etter at jeg selv fant det ut. Klarte ikke å holde meg ;)

Sjefen på jobb må jeg fortelle det til nå (9. uke), siden jeg har en jobb som må tilrettelegges etter 12 uke...gruer meg litt til å si det av en eller annen merkelig grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er uke 9+6 idag og idag fikk de jeg jobber med vite det...er blitt sykemeldt 40 % så jeg gidda ikke lyve eller holde tett om grunnen:-). Ba dem holde tett...har nemlig ikke fortalt venner og familie i stor grad ennå...må vel begynne å informere familie snart...

 

Bruker de eldre barna til å fortelle det, de er veldig stolte og synes det er supert å få spre det gode budskap:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi teller ned til veke 12 på dagen, har 2 UL den dagen. Og om alt ser ok ut då, forteller eg det til " heile verden". Kanskje eg greier å roa nervene då. at det liksom blir meir sikkert at det skal gå bra på ein måte, om fleire veit om den vesle. Syk tanke egentlig, men akkurat no treng eg alle positive tankar. Er nervøs for alt, alle vondter og ikkje vondter, teikn på noko gale? Taklar ikkje ein nedtur til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte vi skulle fortelle etter uke 12. I følge sambo vil han vente ennå lenger, men jeg vet ikke om jeg klarer. Har vært veldig trøtt og borte fra jobben, så jeg er klar for å fortelle alle den virkelige grunnen og ikke masse løgner.

 

Var på ultralyd i dag og fikk vite at alt var bare bra med babyen. Da blir det nok fortalt i løpet av et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vente lengst mulig. Dette fordi det kan bli kræsj med X'n som ganske så sikkert kommer til å lage h...... Og de eldre barna må jo få vite det først så da er det bare å vente med å fortelle alle andre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planer om å fortelle det på dagen 12 uker til min mamma. Lillebror fikk vite han skal bli onkel bare 3 dager etter jeg testet positivt, -fordi han skulle inn i militæret da og jeg var hjemme for å vinke han farvel. Deilig at han ble så glad!!

Nå kommer han hjem på perm om ei uke, og da steller mamma istand familiesammenkomst med middag og kaffe og kaker i etterkant. Tenkte at dette ville være en fin anledning til å fortelle om hennes første barnebarn :)

Grugleder meg veldig, og går mye frem og tilbake på avgjørelsen. Fremdeles er jeg tilfreds med at bror, samboer og jordmor er de eneste som vet at magen min lever av seg selv... Problemet er at hvis jeg skal fortelle det til mamma, så burde det skje nå, hvis ikke ser hun det nok selv neste gang jeg er hjemme... Men ingenting er hogget i stein enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok testen sammen med noen venninner i et utdrikningslag og sendte melding til mannen etterpå: "Tisset på pinne, er på tjukken". Fikk tilbake: "Så fint, da kan du spise smågodt".

 

Familie har stort sett eldstejenta på ni fått lov å fortelle til, hun fikk ringe rundt. Sjefen fikk tekstmelding i ferien sin. Kollegaer fikk vite det som et apropos på et mandagsmøte da jeg kom tilbake fra ferien. Venner har fått vite det sånn når jeg har truffet dem.

 

Har vært relativt åpen til familie og venner om dette fra jeg testet positivt, og fortalte det til alle på jobben da jeg var 10 uker. Orker ikke holde det hemmelig, jeg sovner jo overalt og har litt sære matvaner for tiden. De hadde skjønt det hvis jeg ikke fortalte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste bilde fra ultralyden til min ni år gamle jente her om dagen og spurte om hun visste hva det var. Det ante hun ikke. Så forklarte jeg at det var bilde av en baby inne i en mage og så spurte hun en del om det. Men så spurte hun, men hvem sin baby er det egentlig? Det er din lillesøster eller lillebror (vi tror det bli jente vi da). Har aldri sett henne smile så bredt og sett så lykkelig ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...