Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Kort fortalt har hun de siste 2,5 ukene hatt feber uten at hun har vert syk. med ikke vert syk spå mener jeg at allmenntilstanden ikke er påvirket. hun spiser som normalt, er våken, like aktiv osv.... feberen har vert på 37,7-38,3 hver dag, innimellom på dagen er tempen så og si ok. I dag ringte jeg til legen for å sjekke hva dte kunne være jeg tok med meg en urin prøve for å utelukke at det feks kunne være UVI. De sjekket den. Der hadde hun utslag på proteiner og glukose. Videre sjekket han henne i ører, lyttet på henne, spurte om diverse ting. alt var fint. han bestemmte seg for at hun skulle ta noen prøver. Hun fikk ett stikk i fingen og sjekket crp (som var fin) og gklukose der også. Glukosen var på 6,3, altså litt forhøyet. Leah hadde spist LITT sjive med skinke ost for hun tok denne prøven (men ikke urin prøven). Nå må hun tilbake på fredag å ta nye prøver fastende evt prøve å finne ut hva dte kan være. Urinen hennes ble sendt inn for sjekk. Blir litt bekymret jeg: noen som har vert borti lignende?? Målt tempen hennes i dag også, den ligger på 37,9
Tommage♀♂ Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Hm? Hadde barna hatt 37,9 i temp hadde jeg ikke tenkt på feber en gang. 38,3 er vel heller ikke spes høyt... Sikker på at det er noe i veien da?
~sjiraff~ Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Synes ikke temperaturen var så vedlig høy. Når har du målt da? Vanlig at temperaturen er litt høyere på kvelden enn på dagen. Her har minsten høyere temperatur rett etter soving. Men hva innebærer forhøyet glukose da? Diabetes? Flott att de sjekket opp det.
Expat Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Det er vel diabetes de er redde for. Det er kjempebra at du fulgte magefølelsen og fikk det sjekket!
Gjest Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Hun har vel egentlig ikke temp som tilsier feber i stor grad. Har hun andre symptomer da på diabetes?
Gjest Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Temperaturen er normal. Et aktivt barn har ofte nærmere 38 i temperatur ut over dagen. Blodsukkeret er normalt med tanke på at hun akkurat hadde spist. Tror ikke du har noe å bekymre deg for:)
Gjest Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Ser nå at hun hadde glukose i urinen. Det er jo greit å følge opp..
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. august 2009 takk alle sammen for tilbakemeldinger. Jeg er klar over at man for høyere temperaturer utover dagen og at når man er aktiv så blir det høyere. MEN, det er blitt målt mye temperaturer på denne jenta pga at hun har vert mye syk, så ut i fra det vet jeg at hennes temperaturer ikke pleier være så høye i det hele tatt når hun er frisk, det er dte som bekymrer meg. Jeg er ikke skremmt fordi jeg synes hun har høy feber, for det har hun jo ikke. problemet er vel mer at jeg liker ikke at hun har litt feber over så lang tid. Jeg er veldig glad de sjekker opp i det. Synes det er rart at hun hadde utslag på glukose i urinen, men ikke hadde høyere verdier når de målte i blodet. jeg mener å huske fra utdaningen min at man må ha ca glukose i blodet på rundt 12 før man skiller det ut i urinen
Ranveig R Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 Jenta vår har ofte høg temperatur utan å vere sjuk. Er ho frisk som ein fisk har ho morgontemperatur på 36,3 - 36,8, når ho er "litt varm" har ho morgontemperatur på 37,7 - 38. I sommar låg tempen på 37,7 - 38,2 i 11 dagar. Var til legen to gongar, der dei lytta på ho og såg i øyrene + sjekka cpr (som var fin). Ho er under utredning for diverse på barneklinikken og har allerede fått utelukka f.eks. diabetes. Urin har og blitt sjekka fleire gongar. Utan at dei finn noko gale. Den lange "feber"perioden gjekk over etter 11 døgn som sagt, men dei par siste dagane har ho igjen vore på 37,7 - 38. No som "alle" blodprøver er tatt (opptil fleire gongar) får eg vel berre finne meg i at ho er slik. Huskar at storebroren ofte hadde feber (38-39 grader 2-3 dagar, frisk 1 veke, feber 1 dag, frisk to veker, feber 2 dagar, osv) då han var mellom 1 og 2,5 år. Ingen fann nokon grunn til det og han har vokst det av seg.
mai mammaen til to Skrevet 17. august 2009 #10 Skrevet 17. august 2009 krysser fingrene for at det ikke er noe galt med henne.. mine to barn og meg har lav kroppstemperatur.tilvanlig har vi vel rundt 36,5. Noen ganger litt mer og noen ganger litt mindre...så når vi har over 37 så er det feber på oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå