Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Kort fortalt har hun de siste 2,5 ukene hatt feber uten at hun har vert syk. med ikke vert syk spå mener jeg at allmenntilstanden ikke er påvirket. hun spiser som normalt, er våken, like aktiv osv.... feberen har vert på 37,7-38,3 hver dag, innimellom på dagen er tempen så og si ok. I dag ringte jeg til legen for å sjekke hva dte kunne være jeg tok med meg en urin prøve for å utelukke at det feks kunne være UVI. De sjekket den. Der hadde hun utslag på proteiner og glukose. Videre sjekket han henne i ører, lyttet på henne, spurte om diverse ting. alt var fint. han bestemmte seg for at hun skulle ta noen prøver. Hun fikk ett stikk i fingen og sjekket crp (som var fin) og gklukose der også. Glukosen var på 6,3, altså litt forhøyet. Leah hadde spist LITT sjive med skinke ost for hun tok denne prøven (men ikke urin prøven). Nå må hun tilbake på fredag å ta nye prøver fastende evt prøve å finne ut hva dte kan være. Urinen hennes ble sendt inn for sjekk. Blir litt bekymret jeg: noen som har vert borti lignende?? Målt tempen hennes i dag også, den ligger på 37,9
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Det kan jo virke som om hun ikke klarer å regulere blodsukkeret helt på egen hånd -men det kan være tilfeldig. -og du er sikker på at hun virkelig har hatt feber? Hvordan målte du det? Det er kun rektalt du får pålitelige målinger.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2009 Jeg er helt 100 % sikker på at jeg får pålitelige målinger. Hun har vert mye syk, så jeg vet hun ligger på mer enn det hun pleier. I tillegg måler jeg alltid rektalt. jeg har også testet det på meg, å det er helt fint hos meg. men la oss si det er blodsukkeret hun ikke helt klarer å regulere, ville det gått utover tempen da??? har aldri hørt om det før
Guttemamma75 Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Personer med diabetes i utgangspunktet kan få skyhøyt blodsukker når de har feber og er syke så en sammenheng er det jo - men jeg tenker at det kanskje er motsatt ; at hun har forhøyet blodsukker pga en infeksjon og ikke nødvendigvis har sukkersyke.. Har ihvertfall vært mye borti det med gamle som ikke har sukkersyke, men det kan jo være annerledes med slike små.. Snakk med legen du, og god bedring til jenta di.. Det er ikke moro når de små er syke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå