Gjest Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 skal strikke bukse til baby på 9 mnd. er det noe sted på nettet man får forklart dette med bilder? starter man nederst med bena?? eller øverst...? og strikker man hele i et stykke liksom??? klar over at jeg virker litt blåst nå, men...heheh. men kan å strikke luer da
mamman til to gutter Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Jeg anbefaler deg å enten finne en ordentlig oppskrift på nett eller gå i en strikke butikk og kjøpe et mønster. Hvis du kun har strikket luer før, så er det dumt å begynne å en bukse uten å ha en ordentlig oppskrift. Det koster ikke så veldig mye å kjøpe et oppskrifthefte. (så kan jeg legge til at jeg har strikket en ullbukse og på den begynte jeg i livet av bukse og strikket nedover i et stykke, selvfølgelig et bein av gangen og jeg hadde oppskrift jeg fulgte til hver minste detalj;-) )
mamman til to gutter Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 selvfølgelig mente jeg å skrive strikkebutikk, ikke strikke butikk...
...♥... Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Tror nok du må finne deg en oppskrift ja, men når du har det er det egentlig ganske enkelt:) Det lønner seg å strikke ovenfra og nedover, slik at hvis barnet vokser og beina på buksen blir for korte, kan du bare strikke på beina etterhvert.. Det blir verre hvis du begynner nedenfra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå