Gå til innhold

Ligamentsmerter i 13. svangerskapsuke og ryggvondt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vet det er helt normalt med ligamentsmerter, men er det da også vanlig med vondt i ryggen. Sentrerer seg til korsryggen og smerten bygger seg opp som en v fra halebeinet og stråler opp på begge sider av korsryggen. Ligamentsmerter sitter vel hovedsakelig i magen? På meg så kjennes disse strekningene ut som et varmt belte som strekker seg på magen hvis jeg reiser meg opp fra en stol etc. Noen som kan hjelpe meg litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt noen underlige smerter i ryggen siden jeg fant ut at jeg var gravid. Som muskelstramminger og slikt. Mye murringer. Noen ganger veldig sår, slik at det stikker og verker dersom jeg legger meg ned. Legen sa det var normalt med mensmurringer siden det vokser og strekker på seg. Vanligvis sitter mine menssmerter kun i korsryggen. Det andre tolker jeg som hormoner og slikt som påvirker muskulaturen.

Skrevet

Det høres ut som bekkenløsning.. Det kjennes ofte i korsrygg, rumpe og hofter. Det stråler nedover mot lårene. Smerter i halebenet er også vanlig. Dersom jeg var deg ville jeg kontaktet fastlege for å høre om det kan være det du har. Dersom du har bekkenløsning kan legen henvise deg vidre til f.eks fysioterapaut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...