Gå til innhold

Er dette mishandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

* Ikke la ungene få ha besøk

* Brøle og løpe etter dem for hver minste ting (smuler på benken osv)

* Ikke la dem ha plakater eller henge opp noe. Alle ting må være i skap

* Ikke få lov til å være inne for lenge. Jage dem ut hvis det har vært det, og springe etter dem hvis de våger seg å oppholde seg i feks garasjen i mens

* Slå dem i hodet med flaske

* Dytte til dem slik at de detter ned noen trappetrinn

* Kaste middagstallerken med varm mat over dem fordi de ikke har vasket opp en stekepanne

* Prøve å slå inn døren med makt hvis de prøver å låse seg inne på badet/rommet når de blir jaget av personen etter en krangel

* Dra dem etter bena mange meter på gulvet fordi de har svart tilbake

* Gå igjenom tingene daglig, lese dagbøker osv

* Perioder med små slag/spark (ingenting som lager merker eller som gjør veldig vondt) og ekstreme skyllebøtter over alt og ingenting

* Generelt gjøre alt for å gjøre barna usikre i sitt eget hjem slik at de ikke tør noe annet enn å liste seg rundt i huset

Et lite utdrag bare.

Moren min mener at vedkommende ikke bare var vandt med barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og alt dette vet du? Helt umiulig å si om det er du eller din mor som har rett. Din mor var voksen og du var et barn som kanskje ikke har fått med deg alt rett.

Skrevet

Mulig personen ikke er vant til barn, men mishandling er det likevel. Fra barnas perspektiv.

Skrevet

Vil vel si at noen av disse punktene som eks. varm mat på barna og slag/spark er klare tegn på misshandling etter min mening.

Skrevet

Psykisk mishandling ja, uten tvil. terrorvelde fra en voksen som ikke klarer å være voksen.

Håper vedkommende har fått sin "straff" nå, i form av dårlig forhold til de barna det var snakk om. Sånne ting er å overreagere totalt! Man kan ikke kontrollere andre mennesker på en sånn måte, det er uakseptabelt om det er direkte mishandling eller ei.

Skrevet

Jeg vet dette for dette var meg! Husker dessverre/heldigvis ikke alt, men plager meg at moren min ikke klarer å innse hvordan dette påvirket oss.

Skrevet

Uffda. Hvilket forhold har du til din mor i dag da?

Skrevet

Ja, dette er mishandling, både psykisk og fysisk!

Skrevet

Jeg har et bra forhold til henne så lenge vi ikke snakker om dette, slik som i dag. Hun prøver konstant å få meg og broren min til å "bli venn" med stefaren min som hun sier. Jeg kan snakke til ham normalt, men ønsker ikke et nært forhold. Dette synes jeg hun burde respektere, men hun sier vi ikke må heng oss opp i fortiden at vi bare ødelegger for henne og deres felles datter når vi er sånn.

Skrevet

Noe av det: Ja

Andre ting kommer litt an på om det var er engangshendelse eller en konsekvent ting. Skjedde alt dette i løpet av en 15 års periode eller en 2 års periode?

Jeg jager f.eks også ungene mine ut hvis de har vært lenge inne og de bør ut å lee seg litt. Det kaller jeg oppdragelse og fornuft, men de ser nok annerledes på det for om det var opp til dem kunne de sitte foran pc'n tre uker i strekk...

Men hva andre synes om dette er i grunnen mindre viktig, det som er vesentlig er jo hvordan du opplevde det dengang, og hvordan du ser på det nå som du ser det med voksne øyne (barn og tenåringer oppfatter ofte ting som strengt og slemt fordi de ikke liker de grensene som blir satt). Moren din holder muligens på sin oppfatning av dette fordi det er det hun er mest komfortabel med?

Skrevet

Vi fikk rett og slett ikke lov til å være inne mye, fordi han likte det ikke. Greit nok hvis det var i slike tilfeller du beskrev, men nå mener jeg jage i den forstand at han løp etter oss og låste døren bak oss. Vi pleide å gjemme oss i garasjen fordi vi feks ikke hadde noen å leker med eller noe, men han fant oss alltid og da ble et bråk. Dette var ikke engangshandlinger, men et utdrag av ting vi måtte forholde oss til hver eneste dag. Det er ikke grenser på hva både han og moren vår har kalt oss da vi en sjelden gang har turd å tatt til motmæle.

Husker en gang han bommet da han skulle slå til meg og brakk tommelen, den dag i dag går han å sier at jeg brakk tommelen hans med vilje.

Skrevet

*hadde noen å leke med. (Dette var kanskje sent om kvelden)

Skrevet

Regner sterkt med at du tenker å melde dette til barnevernet??!! Viss ikke synes jeg du skal ta opp telefonen og ringe dit i morgen og drøfte saken med dem. Høres ut som en klar sak for barneverntjenesten!!

Og viss du, slik som mange andre, synes det er skummelt å kontakte barneverntjenesten, så tenk på barna som lever under de forholdene du beskriver.

Skrevet

19.24 her, Beklager.. leste ikke alt som var skrevet, for ble så provosert av det som sto om barna. Håper virkelig at det var noen som brydde seg, og turte å melde det til barneverntjenesten, og at du har det bra i dag!!!

Skrevet

Jeg har det veldig bra i dag, takk for omtanken :) Vi fortalte det ikke til noen, men vi hadde hverandre, så det gikk bra :)

Skrevet

Det var bra :) Trasi at man skal vokse opp under slike forhold. Synes det er stort av deg at du klarer å ha et godt forhold til din mamma! Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...