Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Har veldig lyst til å få barn, men kjæresten er ikke like sikker.. hvis jeg da slutter å tar pilla og blir gravid, er dette veldig dumt gjort? vet han kommer til å bli like glad som meg hvis jeg blir gravid.. men han har ikke lyst til å bestemme seg for barn enda.. hjelp! hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Godt mulig at han blir like glad som deg (det ble min mann da jeg ble uplanlagt gravid), men ville du likt at noen tok den beslutningen for deg? Det er vel omtrent det største sviket man kan oppleve i et forhold. Å få barn snur hele livet på hodet, og er ikke noe man bør lure noen opp i!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Det kan ta ett års tid fra man slutter på pilla og til syklus har stabilisert seg. Dersom du vil slutte, siden du ønsker barn om "et års tid kanskje" så kan du jo dytte prevensjonsspørsmålet over på mannen. "så da må du bruke kondom". Det vil han sikkert glemme fra tid til annen og vips er du gravid. Det er dermed like mye hans feil som din så dermed har han jo ingen rett til å kritisere deg for det heller. Vet om mange som har fått unger med slik taktikk.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 NEI. Kvalmeste jeg vet er damer som påtvinger mennene sine barn. Slutt, si at du har sluttet... Da vet han at sjansen er der;) Men ikke gjør det bak hans rygg, ver så snill
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Dere er to om å få barn. Du kan ikke LURE ham til dette! Det går bare ikke ann! Du kan ikke ta sånn en viktig avgjørelse alene! Så sier du hjelå? Hæ? Du må da innerst inne vite svaret selv!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Jg synes du skal tenke deg godt om før du gjør det. Kan hende det har motsatt virkning og at kjæresten din går fra deg. Tenk å bli lurt inn i noe du ikke er klar for? Å være alenemor er ikke noe å hige etter. Å få barn burde være noe man er enige i. Det er tross alt et lite menneske.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 JEG synes det er kvalmt å bruke unnskyldning som at "det tar et år å få syklusen i orden etter P-pille bruk, så jeg må nesten slutte nå,- så jeg er klar når vi blir enig om å prøve".... "jeg MÅ har pause fra kunstig tilsatt hormoner,- så n blir det ingen p.piller og DU må bruke kondom om du ikke vil ha barn"... "P-ppiller er så dyrt. Jeg gidder ikke bruke mer penger på det,- DU får evt kjøpe kondom hvis du absolutt ikke vil ha barn" "nå er det DIN tur å tenke på prevansjon, JEG har vært ansvarlig for den hele forholdet frem til nå".. Eller den verste: Jeg er blitt så sesitiv for p-piller, blir uvel, mister sexlyst, uregelmessig blødning..Har prøvd alle (av vor mange ulike typer da,liksom) og ingen "funker" for meg assa..Kondom?? Nei, jeg tåler ikke gummi jeg...Så skal vi ha sex, må vi nesten ha det uten form for prevansjon..KAN jo hende jeg blir gravid da vettu,- men JEG er så klar for banr, og du er jo glad i meg også,- så hvis det blir, så blir det da vettu..... Også har samme damen knasket p-piller pga pms og store blødninger i årevis mens hun var singel...Ikke noe problem hverken med p-piller eller gummiallergi da....
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 Dårlig gjort! Ikke pent å gjøre, å få barn er noe bagge parter skal være enige om. I værste fall så blir kjæresten di så forbanna at han stikker og ikke vil ha noe med deg eller barnet å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 En KJEMPEIDÈ!! Tyder på at dere er veldig voksne og modne, godt samkjørt, og veldig godt istand til å ta dere av et barn! Og hvem liker vel ikke overraskelser?? Alle synes jo det er spennende - helt sikkert mannen din, også! Kjør på - lur han alt du kan! Og bare hånflir av alle de som mener at "tillit" er et viktig fundament i et forhold. Hva du skal gjøre?? Jo, du skal ta deg kraftig sammen og legge babydrømmen på hylla til du blir voksen nok til å forstå hva dette innebærer!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #10 Skrevet 17. august 2009 det trenger ikke ta et år før du blir gravid om du slutter på p-piller, vet om mange som har blitt det like etter dem sluttet,men det å lure mannen er helt på trynet, tenk om noen gjorde det samme med deg??? eller den dårlige samvittigheten du alltid kommer til å ha for innerst inne er det en løgn mellom dere, synes nok dere må bli litt mere voksne og snakke ut om det,,
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #11 Skrevet 17. august 2009 Satser på at dette er et tulleinnlegg, for dette kan umulig være seriøst? Da er det noe vesentlig som mangler....
Gunner Skrevet 17. august 2009 #12 Skrevet 17. august 2009 Jeg vet om ei som har gjort det. Mistet litt respekten for henne.
Gjest Skrevet 17. august 2009 #13 Skrevet 17. august 2009 Seriøst? Er du fullstendig tjukk i hodet, eller tuller du bare????
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #14 Skrevet 17. august 2009 Du skal ikke se bort ifra at dette er et seriøst innlegg - det er nok av teenage white trash-jenter som har en slik tankegang...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #15 Skrevet 18. august 2009 Hei HI. Jeg syntes du har fått litt krasse svar her da. Dere har jo diskutert dette med å få barn litt, så hva med å foreslå at du f.eks tar ut dette brettet eller de brettene du har, så slutter du, for så å høre hva han sier til det? Kan jo godt hende at han ønsker at du skal ta en konkret avgjørelse også. Hvis det ikke høres bra ut for han, så avtal en tid dere skal slutte med prevensjon, f.eks til nyttår eller en eller annen mnd. Da har dere en avtale som dere begge er enig i. Det er ikke noe gale i at du stiller et slikt krav til han. Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #16 Skrevet 18. august 2009 Du burde ikke la være å si ifra. Han har rett på å vite hva "han går til". At mannfolka er redde for å bli fedre er ikke noe unormalt.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #17 Skrevet 18. august 2009 Jeg hadde pent sagt ifra at jeg hadde planer om å slutte på p-pillen og eventuelt når. Da kan han velge selv. Det er ikke det å slutte på p-pillen som gjør en gravid, men avgjørelsen om å ha sex til tross for manglende beskyttelse. Synes det er håreisende at prevensjon kun er opp til kvinnen å sørge for. Blir hun gravid er det dermed alltid KUN hennes feil, likevel mener folk at mennene bør bli hørt når det gjelder å beholde barnet eller ei. Uten å ha tatt et snev av ansvar for å forhindre graviditet selv.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #18 Skrevet 18. august 2009 Dette bør du absolutt ikke gjøre. Du bryter tilliten mellom dere. Hvis han ikke er sikker så bør du vente. Tenk om det var omvendt? Hvis du slutter på pillen, så må du si fra. Så kan det være opp til ham om han vil ta risikoen eller ikke. Vent en stund til. La ham venne seg til tanken. Kanskje du kan si til ham at du ønsker å slutte med pillen om et par mnd, så blir han forberedt. Han blir klar tidsnok. Vet at du gjerne vil komme i gang, men det er verd å vente til han er like klar, så kan dere prøve sammen og ha den gleden sammen! Jeg sluttet med prevensjon uten å si fra. Men vi var enige om å begynne å prøve da. Var ærlig og fortalte ham at jeg var sluttet da han tok opp temaet. Han ble overrasket men ikke sint. Men han er nå redd for at jeg kan finne på å gjøre noe tilsvarende senere uten at han synes det er greit. Så jeg angrer på at jeg ikke sa noe! Forresten grunnen til at jeg ikke sa noe var fordi jeg gjerne blir helt opphengt i prøving og han helst ikke vil tenke på det og bare la det skje. Så fant ut at om han ikke visste noe, så kunne jo ikke jeg gnåle til ham om prøving og slikt...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2009 #19 Skrevet 18. august 2009 Hvis han hadde blitt like glad som deg, som du sier, hadde han nok sagt at dere kan bli gravide nå. VELDIG egoistisk å slutte "alene". Tillit er en fin ting, og han mister nok tilliten til deg om du ikke velger å lyve om det i tillegg men da er du bare helt utrolig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå