Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Har prøvd å søke etter tidligere innlegg, men får ikke frem noe... Men hvordan skal jeg gå frem for å få slutt med bitingen. Det er noe han er begynt med i det siste, har ikke fått noe tilbakemelding fra bhg at han biter det. Er kun min datter og jeg som får gjennomgå :/ Når han blir sint og ikke får gjøre som han vil blir han hysterisk. I dag har han bitt eldste rett over puppen så det ble hull i huden (har snakket med lege og trengte ikke påfyll av stivkrampe) Jeg fikk et tygg på armen og et på kjeven for jeg skulle holde han fast så han ikke slo hodet i gulvet.. Har vært hos hs pga hodedunking, ikke noe bedring der enda.. Skal ta opp bitingen på neste samtale, men den er ikke før om 14 dager.. Er ganske fortvilet nå.. Sitter meg ned på hans nivå for å forklare at det er vondt og at han ikke på gjøre det.. Men han er snart 20 mnd så er usikker på hva han skjønner... Eldste var ikke sånn, så dette er helt nytt for meg
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Slå han hardt og vis hvem som bestemmer. Med din tante oppdragelse blir han garantert kriminell.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Huff, skjønner at det er frustrerende og lite hyggelig med en gutt som biter. Har han alltid hatt en temperament slik som det? Eller er det noe som har kommet i det siste? Har det vært noen forandringer i hjemmet som kan ha forårsaket det? Hodedunking? Slik at gutten dunker hodet i veggen? Ville i hvert fall snakket om både det og bitingen med helsesøster/lege og fått han/hennes innspill på dette. Har han mye språk? Bitingen kan jo være et resultat av frustrasjon fordi han ikke får uttrykt seg på annen måte? Vanskelig å si hva du skal gjøre. Ta han vekk fra situasjonen og irettesett han med en gang - og ikke senere, da husker han ikke lenger hva han har gjort galt. La han tenke litt over hva han har gjort og vis at du er der for han. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Han har hatt veldig temperament siden han ble født. Han klarer å gjøre seg veldig forstått og har et bra språk. Har jo snakket med hs om hodedunkingen og jeg gjør som hun har sagt. Tar han vekk fra situasjonen og har en treningsmatte som jeg sitter han på så han ikke skal få vondt om han fortsetter. Faren flyttet ut i januar, men dette er noe som har kommet i det siste... Skal ringe hs i morgen å høre om det er mulig å komme til før.. Tusen takk for skikkelig svar hvertfall
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Bruk timeout ,sett han i gangen ,på en stol el og la han sitte der i 2 min ,ikke gi han noe oppmerksomhet og du må gjøre det hver gang han biter . Sønnen min begynte og bite når han var ca et år ,men han beit pga at han ble så frustrert pga at han ikke hadde noe språk ,etter seks mnd og mange bitt (mange av de harde og blodige )så beit han meg så hardt i ansiktet at jeg begynte og blø ,da hadde jeg fått nok og beit han tilbake (ikke hardt ,men nok til at han kjente at det ikke er noe godt ).Han har aldri bitt meg igjen.
*1+1=2 små* Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 snuppa mi hadde en periode hvor hun var ille, hun kan fortsatt bite i bordet, leke eller klær hvis hun blir frustrert.....så lenge hun ikke biter meg så pleier jeg å ignorere det. Hvis hun biter meg så hyler jeg au og sier athun må kose, koser da på henne for å vise. Avbryter også det vi drev med for å vise tydelig at det er uønsket. hodetdunkinga i senga løste vi ved å flytte senga bort fra veggen, jeg føler at det er frustrasjon hos barnet som gjør det......hun kan finne på å dunke hodet i gulvet men det har gitt seg for det meste.... svigermor beit mannen min en gang når han var liten, han var en SIKKELGI biteunge og det funka:P Kanskje ikke å anbefale, men ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 Huff nei, kommer ikke til å bite han tilbake :/ Men skal prøve timeout neste gang det skjer.. Og er forbredt på at det kommer til å ta tid. Han er jo verdens nydligste unge når han ikke er sinna. Det er heldigvis ikke ofte det skjer, men så frustrerende når det skjer. Han skjønner jo at det er vondt for oss, for han kommer og skal kose etter en liten stund. Jeg bare håper han ikke kommer til å gjøre det i bhg, han har blitt bitt selv der, men det er godt over 6 mnd siden. Så satser på at det er frustrasjon og at jeg ikke forstår helt hva han vil siden han gjør det. Tusen takk igjen for skikkelige svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå