trøndermamman87 Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Noen som har fått det? Hvordan ble det oppdaget, hva slags behandling får du? Er det stor risiko for mor og barn? Jeg er i dag 29+2 uker og var på kontroll hos jordmor. Der var det utslag på urinen. Det var eggehvite eller noe i den dur. Hun sa det kunne vere svangerskapsforgiftning. Har ikke ødemer, og heller ikke høyt blodtrykk. Alt såg bra ut ellers. Skal komme tilbake neste mandag med ny urinprøve. Det kunne og vere sopp, og derfor det ga utslag. Håper virkelig alt er fint, og krysser fingrene for at neste prøve er normal...
Panterjenta85 Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 hmm.. jeg har også eggehvite i urinen.. Hatt det de tre siste ukene. Jordmor har sagt at det er helt normalt med noe eggehvite mot slutten av svangerskapet. Ikke hørt noe om svangerskapsforgiftning i forbindelse med det...
trøndermamman87 Skrevet 17. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2009 hmm, det er rart de sier forskjellig, men håper jammen det er min jordmor som tar feil.. Hun var bekymret om ville ha ha meg til oppfølging. På helsekortet ser jeg hun har skrevet alb+1 under urin. Hva menes med det? Har din jordmor skrevet noe?
Panterjenta85 Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 hmm.. det får jeg ikke svart på for papirene mine ligger i bilen.. Mener det kun står +1... ikke noen bokstaver foran..
trøndermamman87 Skrevet 17. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2009 Ok, takk for svar Noen andre?
Tyren78-09+12 Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Jeg hadde også utslag på urin 2 ganger(uke 24 og 28), mens alle andre prøver var helt bra(blodtrykk, ingen ødem etc). Fikk beskjed om å levere ny urinprøve om ca en uke etterpå. Da sa legen at jeg godt kunne tisse litt i do først, slik at prøven ble mest mulig ren. Prøvene jeg leverte uken etter var fin begge gangene. Er nok en del grums som feks sopp som skrevet over som kan havne i prøven og gi utslag. Jeg har vært plagen med myye utflod hele veien, så kan være derfor. Nå tar jeg alltid en dusj for å vaske bort evt.bakterier og tisser de første strålene i do før jeg tar prøven. Har vært fine prøver siden.
Panterjenta85 Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 hehe... jeg som sliter så mye med å få til å tisse i utgangspunktet har virkelig ingen dråper å spille før de når koppen asså! Men dusjer alltid før jeg tisser da
Tyren78-09+12 Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 hehe..dette har jeg til dels slitt med også...og ene gangen var det utslag på prøven. kjennes ut som jeg har flere liter som skal ut..men så kommer det liksom bare bittelitt.. ene gangen var jeg nesten flau da jeg kom med den lille skvetten på prøveglasset..hehe Får dusje i kaldvann siste tida, så kanskje du blir mere tissetrengt!
my&E *mistet vår datter* Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 Jeg har fått tilbakemelding om at det enten kan være tegn på urinveisinfeksjon, sopp eller at det er pga ødem. Jeg har hatt det de 4 siste ukene, men det er ikke urinveisinfeksjon. JM spurte om jeg hadde endel utflod, og ja det har jeg, så dette er helt normalt. Ikke noe galt. Hvis man har vondt når man tisser er det jo stor sjanse for urinveisinfeksjon eller noe sånt da, så det bør man jo nevne for legen.Står også noen bokstaver og så +1 på mitt helsekort. Ellers er det helt normalt å ha litt proteiner i urinen i slutten av sv.skapet pga babyen presser på og derfor blir nyrenes funksjon nedsatt. Drikk mye vann og ta C-vitamin er rådet jeg fikk siden det ikke tyder på at noe er galt. Har ikke fått beskjed om at det kan være sv.skapsforgiftning.
trøndermamman87 Skrevet 17. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2009 åå, da får jeg håpe de er fine neste gang. De er da mest sannsynlig det siden jeg er helt frisk ellers. Skal vere litt mer nøyaktig når jeg tar prøve neste gang, og dusje først
Nangiliama Skrevet 17. august 2009 #11 Skrevet 17. august 2009 alb står for albumin vil jeg tro. Albumin er bare en type protein vi har i blodet. Regner med at det bare er en måte å skrive at du har +1 på proteiner i urinen. Det er ikke noe å være bekymra for ahr jeg skjønt. Har hatt det flere ganger, og det er mest sannsynlig bare en "forurensa" prøve.
SPI Skrevet 17. august 2009 #12 Skrevet 17. august 2009 Jeg kom akkurat hjem fra sykehuset med mistanke om svangerskapsforgiftning.Eggehvite i urinen i seg selv er ikke tegn på forgiftning,men alle symptomene sammen. Hodepine Smerter ved ribbeina Svimmelhelt og flimring.Vanskelig for å feste blikket Kraftige hevelser i kroppen Høyt blodtrykk Jeg tror jeg ville vært forsiktig med å tro at det er fogiftning kun pga en ting og heller oppsøke lege flere ganger for flere kontroller.Hvis de mener blodtrykket er for høyt og ser det i sammenheng med urinen så sender de deg direkte inn på sykehuset.
trøndermamman87 Skrevet 17. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 17. august 2009 Hun ville ta det alvorlig siden sv.forgiftning er så alvorlig. Derfor skal jeg ta ny urinprøve neste veke og måle bt. Det kunne vere et tidlig tegn på sv.forgiftning, så det var viktig å oppdage det tidlig som mulig dersom det viser seg at jeg har det. Hun sa at de stmptomene du nevner over kan komme brått og uventet, og må ta kontakt med en gang viss jeg får de.. Takk for at du tar deg tid til å svare, morshjertet er allerede begynt å bekymre seg for alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå