Gå til innhold

Dere som har dette friskt i minne, vann i kroppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen av dere som hadde en del vann i kroppen (2 eller mer i ødem) merket at det forsvant helt bort? Jeg fødte for 4 dager siden, nesten 5 da siden hun kom like etter midnatt, og en del vann har gått bort, men mye er fortsatt igjen. Ringen går fortsatt bare ned til knoken på fingeren, der er det full stopp, og skoene må nok stå parkert fortsatt. Merker jeg er litt utålmodig etter å bli kvitt det nå. Hvor lang tid tar det? Jeg husker rett og slett ikke helt fra de andre 3 gangene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 2 i ødem.

Gikk vell litt over en uke før jeg syns det meste var borte.

Da fikk jeg på meg ringer og sko igjen, selv om det enda var litt trangt.

Gratulerer med jenta! :)

Håper alt går fint med dere.

Skrevet

Takker :-)

Da får jeg nok bare være tålmodig en stund til. Synes liksom det er så lenge siden vesla kom nå, men er jo faktisk bare 4dager, så bør vel roe ned forventningene litt, hehe... Det går fint med oss, jeg er i super form denne gangen for nettopp å ha født, men det er uvandt med liten baby igjen. Føler jeg overhode ikke har kontroll på dagene lenger, vet jo aldri når hun skal spise, når hun vil sove osv. Nå har hun spist med 1-2 timers mellomrom i hele formiddag og bare sovet på armen, men så sluknet hun for 3,5 timer siden i sengen når vi ammet der og sover fortsatt. Begynner å lure på om jeg bør hente henne snart, men de skal vel helst sove til de våkner. Er mye kos da, elsker å ligge og bare se på henne, lille skjønningen :-)

Skrevet

Hei Alva! Gratulerer med jenten din!

Jeg fødte for 15 dager siden og det tok ca en uke før vannet forsvant i kroppen min. Vet ikke hva jeg hadde i ødem, men jeg fikk faktisk mer vann i bena etter fødselen enn hva jeg hadde rett før. Jeg har ikke så mye vann i kroppen nå (litt kanskje), men får fortsatt ikke på gifteringen, hehe :)

Skrevet

Gratulerer masse med jenta di Alva - ja nå er vi begge 4-barnsmødre;o)

Står respekt av å ha dem like tett som deg da, jeg må si de to siste mine fra 2007 og 2009 er slitsomt tett - og du har fire tette - wow!

Så til saken: vannet i kroppen etter fødsel har hos meg økt på tre-fem dager etter fødsel(ser det på mye vann i beina og økning i vekt). Så fra dag 6-7 og utover forsvinner vannet relativt raskt. Du merker det på mye tissing.

Mht giftering er det mange kilo siden jeg fikk på den. Skal noe til å komme ned i 55 kg igjen...det var mange år og barn siden jeg passet gifteringen..sukk!

Skrevet

hm... jeg hadde over 2 i ødem og får ikke på meg ringer eller sko enda.. jenta er 9 uker, kan dette være vann enda?

blir så lei... noen som vet om noe vanndrivende jeg kan prøve?

Skrevet

Jeg fødte for 11 dager siden og her har vannet enda ikke forsvunnet helt, men det er gøy å gå på badevekta hver morgen for den er lavere for hver dag som går;) Fikk på meg ringen i dag, men den er fremdeles litt trang og jeg svetter veldig lett.

Skrevet

Jeg hadde veldig mye vann i kroppen da jeg gikk gravid med eldstemann. En uke etter fødselen hadde jeg fremdeles mye vann i kroppen, men så plutselig rant det av meg. Etter 3 uker var all vannet borte og da veide jeg faktisk en kilo mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid:)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta!

Tror det tok ca 1 1/2 uke før alt vannet var ute av kroppen. Men jeg tror jeg har fått litt større (lengre) føtter permanent :-(

Skrevet

jeg hadde veldig mye vann i kroppen når jeg var gravid, spesielt i beina, tok vel sikkert en, to uker før det gikk vekk, men tok vel en måned før eg fikk på ringne igjen. jeg tok magnesium tabeletter for å få vekk vannet helt, ble anbefalt det når eg var på barsel, for jordmødrene bemerket at jeg hadde MYE vann i beina, (fikk mye siste uken da det var 30 grader og sol her) HUFF! :P

Skrevet

Jeg hadde 1-2 i ødem. følte at vannet forsvant fort, men får fortsatt ikke på meg ringer og noen sko er også litt for små. Det er 2mnd siden fødsel nå. Hadde lagt på meg endel ekstra også så er nok derfor jeg ikke får på meg ringer enda, men synes det er rart hvis det skal ha så mye innvirking på sko. Sko som kippet før er trange nå og ubehagelige nå

Skrevet

Hei, og gratulerer:)

jeg hadde ikke ødemer i dette svangerskapet, annet enn enkelte kvelder.

Men derimot etter fødselen. 2 dager etter at prinsen vår kom, med katastrofesnitt, fikk jeg store ødemer i beina. Varte over en uke før de forsvant igjen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei!

Jeg fødte for 4 dager siden og har etter fødsel fått mer vann i kroppen enn jeg hadde før fødselen. Bt mitt har også steget siste døgnet, ca. 140/90. Var helt normalt rett etter fødselen. Noen av dere med vann i kroppen som også fikk høyt bt?

Jeg har ødemer i beina, fingrene og i ansiktet. Spesielt rundt øynene.

Drikker en del vann, og har siste døgnet begynt å tisse veeldig mye mer enn vanlig, Er dette et godt tegn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...