Gjest thricane Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 har 39 i feber og vondt i ene brystet, har fått pencilin av legen i dag. hvor lang tid tar det før det virker? fikk dere vondt i hodet? har hatt veldig hodepine i tillegg. føler meg rett og slett elendig i formen. noen tips om hva som hjalp dere med å få rettet det opp igjen? prøver å amme i tvillingstil, varme omslag, varm dusj og tømme brystet helt, men får det liksom ikke helt til å slippe. takker for svar.
trolly Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Huff, føler med deg.. Husket jeg masserte brystet til det ble mykere. Satt og masserte i 2 timer første dagen. Første dagen etter fikk j ut melk der det var tett. Bare stå på og jobb med det, håndmelking, massasje (dvs stryk ut mot brystvorten), varm dusj og omslag. Du vil nok få ut en del puss, det gjorde jeg noe som førte til at j ikke kunne amme på det brystet på noen dager. Så viktig å håndmelk. Slitsomt, men det går over!
Lillepusen-78 Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Har bare hatt tette melkeganger, og gjorde mye av det du skriver. Du burde massere brystet der det er hardt/klumpete når du pumper/ammer, ha varme omslag på en stund før du skal amme/pumpe, og ikke la det gå lenge mellom hver gang. Annenhver time er lurt. Jeg brukte nesesprayen Syntocinon, som letter utdrivningen, når jeg hadde tette melkeganger. Synes du bør be om resept på denne! Lykke til!!
Gjest Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Føler med deg. Det burde ikke ta mer enn et par døgn før du føler deg bedre etter at du har fått antibiotika. Tøm brystene ofte, masser (men ikke for hardt ... det kan gjøre vondt verre) og slapp av. Få noen til å avlaste deg sånn at du ikke trenger å tenke på husarbeide og slikt. Hvis det ikke er bedre etter et par dager bør du komme deg til legen igjen slik at du får en annen type antibiotika og gjerne får sendt melkeprøve til dyrking.
Gjest amandine Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 og vær så snill å få tatt prøver når du er ferdig så du vet du er helt kvitt det! Jeg gikk med alt for lenge, det endte i en måned på sykehus med intravenøs antibiotika.. God bedring!
Gjest thricane Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 takk for svar jenter:) ble litt klokere, skal lære meg håndmelking skikkelig, massere og prøve nesesprayen.
lille sprelle Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 bruke varmeinnlegg i bh-en om natta i tillegg til varme omslag. beste omslaget er å ta en rein bleie - fylle den med så varmt vann du bare hæler. pumpe gjerne rett etter varmebehandlingen. masser mens du pumper. har du ikke elektrisk pumpe - skaff deg en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå