Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Lille gutt på 3 uker har en tendens til å bæsje akkurat i det han sovner... Hva hadde dere gjort?? Latt han sove med bleia eller vekt han for å skifte?? Kan og nevne at han pleier å sove i 3-5 timer i strekk....
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Hvis han bæsjer bleier ville jeg tatt han til legen. Om han bæsjer i bleia så ville jeg så klart skiftet ellers blir han sår!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 HE-HE, tenkte akkurat det samme som deg, A 15:23 ;-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Skifte, selvsagt. Skifter alltid bæsjebleier om jeg merker det. Avføring inneholder et stoff som får urinen til å bli ammoniakk- altså ikke noe gunstig for små babyrumper..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 det hørtes da litt rart ut Lilleva... jeg var helt sikkert på at det ER ammoniakk i urin...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Det kommer jo ann på barnet. Noen blir røde når de har ligget med bæsjebleie i 15min. Noen blir ikke røde selv om det har gått flere timer. Hvis det er snakk om 2 timer, du vet han ikke får irritert hud, og det ødelegger søvnen hans hvis du skifter, så ville jeg latt ham ligge.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 "Ved bruk av tette bleier vil bakterier spalte urinstoff til ammoniakk. Dette fører til høy pH og resulterer i at hudens ytterlag oppløses. " Hentet fra http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1596 Og: "Stoffer i avføringen omdannes til ammoniakk hvis de lukkes inne i bleien lenge nok. Ammoniakk etser på huden. Er barnets hud rød og irritert, kan barnet også bli plaget av svie og kløe." -hentet fra : http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/roedstump.php I tillegg til at jeg har lest det samme i en eller annen spedbarnsbok jeg ikke husker i farta.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 ok, beklager, her har du ditt på det tørre Lilleva;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå