Gjest Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Jeg jobber i 80 % stilling og er vikar. Kontrakten min går ut slutten av mnd. Jeg er nå 50 % sykemeldt pga kronisk senebetennelse. Og skal på ny MR undersøkelse og ny vurdering hos legen neste uke. Hvis jeg da blir sykemeldt 100% og jeg ikke får ny kontrakt, har jeg rett på sykepenger? Og får jeg like mye utbetalt som jeg får i lønn pr mnd? Eller blir den redusert om jeg ikke har noe kontrakt? Jeg har termin i april så er avhengig av å ha inntekt nå fremover. Og jeg vil jo helst jobbe, men mulig jeg må sykemeldes 100% så betennelsen får roet seg før jeg begynner å jobbe igjen. Men tviler på at arbeidsgiveren min kommer til å gi meg ny kontrakt om jeg sykemeldes.... ufff... vanskelig å forklare det her, er så dårlig å forklare også så dette ble vel helt feil ! Håper noen kan svare meg på dette dilemmaet
Liten ❤ 09 ❤ Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 Dette var litt innviklet.. Så hadde jeg vært deg hadde jeg ringt til fagforeninga eller tatt en tur innom nav.. Men det beste er å få snakke med en i fagforeninga,de kan jo alt om lover.. Vet ikke om du er organisert,men det må vel gå an å få svar forde:) Jeg er ansatt 50% men jobba mer de siste 4 ukene før jeg ble sykemeldt, så får mer i sykepenger. Også når jeg går ut i perm snart får jeg 80 % av sykepengene, for jeg vil bli hjemme 54 uker.. Men jeg har jo kontrakt.. Så vet ikke åssen det er i ditt tilfelle.. Men ta en tlf:) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå