_ThEoMaMmA_ Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 jeg vurderer et sånt sete, vet det er litt tungt å sånn,men det får gå...noen med erfaring??greit å bruke det uten isofix også eller??
AngryBird Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Har ingen erfaring med det, men har spana litt på det selv. Tror det skal gå helt fint uten isofix, mener du kan få kjøpt base til å feste i sikkerhetsbeltet så du slipper å styre med det hver gang setet skal ut og inn av bilen.
Plutselig_gravid Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Jeg har det og er fornøyd sånn sikkerhetsmessig sett. Setet virker veldig solid og det sitter godt fast selv om ikke vi har isofix eller base til det. Barnet sitter bekvemt og god sidestøtte:) Minuset er at det er TUNGT!! Og jeg anbefaler på det sterkeste at du kjøper med base. Om du fester setet med bilens seler er egentlig bilselen akkurat litt for kort.....Noe som medfører mye frustrasjon, stress banning osv
venter odelsgutt i august Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Har ikke erfaring med den, men hadde bestemt meg for den inntil jeg kjente vekta.... er så som så mens den er tom, men hva når det er en baby oppi..... Men har tro for at det er en veldig bra stol! Vi endte opp med en Graco i stede. Mye lettere og billigere. Kr. 2000 inkl base!
MiMa09 Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Vi kjøpte det tildigere i sommer, men måtte bytte det da babyen kom. Årsaken var at det var umulig å montere det skikkelig i bilen vår, vi har en golf stasjonsvogn. Men de setene med base var visst et lite helvete i Golf generelt pga hellingen på baksetet i disse bilene. Man får ikke lagt setet bakover, så baby blir sittende altfor oppreist i ryggen. Men altså, det var vel mer bilen enn bilsetet som var problemet for vår del da...
my&E *mistet vår datter* Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 dette setet er veldig bra. kommet bra ut i tester, man må da ikke legge vekt på kostnad og tyngde når det gjelder babyens sikkerhet mener nå jeg. men vil du heller ha et lett sete så kan man finne mye annet bra også. Vi hadde tenkt til å kjøpe besafe, men endte opp med Brio. vi har kjøpt base til vårt bilsete. mye enklere hvis babyen sover f.eks Og man kan fint feste basen med sikkerhetsbelte hvis man ikke vil bruke masse penger på å innstallere isofix i bilen sin.
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Vi har akkurat komt heim etter å ha kjøpt oss besafe-sete:) Vi har ikkje isofix bilen vår, så det vart uten. Må gå det òg. Mannen i butikken sa at det var ein fordel at det er så tungt, frå eit sikkerheitsperspektiv. I ei ulykke vil det tunge og solide setet absorbere kreftene bedre enn eit lett. Har ikkje prøvd å innstallere det i bilen ennå.. vi må ha det i baksetet på vår Mitsubishi varebil. Er det lurast å ha det i midten eller på eit av sideseta, skal tru? Bilen vår er jo så høg, så kanskje lettare å putte babyen oppi setet om eg sjølv sit i setet ved sida av, og ikkje frå utsida...? hmm, får kanskje berre teste litt forskjellige løysingar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå