Gå til innhold

Kjenner ikke liv..Unormalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos fastlegen på kontroll i dag. Får spørsmålet: Du kjenner vel masse liv? Nei ikke i det hele tatt..

Er 17+1 og andregangs. Kjente liv i uke 13 sist. Hadde da foranliggende morkake (er jo vanlig å merke spark senere da) og tvillinger i magen da. Kanskje derfor jeg kjente det såpass tidlig sist?

Er jo liv i magen, fikk høre hjerteslagene, men er likevel bekymret siden jeg ikke merker noe. Har ingen symptomer heller, iforhold til sist og det gjør meg betenkt.. Kan det være at det er noe galt siden jeg ikke merker noe ennå? Og legen tok det nesten som en selvfølge at jeg skulle kjenne liv nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er annengangs. I første svangerskap hadde jeg også fornaliggende morkake og kjente først sparkene med hånda på magen uti uke 18 en gang. Denne gangen kunne jeg kjenne små antydninger til spark på med hånda på magen i uke 16. Men da lå jeg lenge. men jeg kunne da begynne å se magen endre litt form ettersom babyen flytter på seg. Nå er jeg 17+6 og kjenner definitivt små dunk med hånda på magen. Og jeg har bare de siste dagene begynt å kjenne liv innvendig,- små dunk og kriblinger. Jeg kjenner det mao ikke noe spesielt tidligere enn med førstemann selv om mange opplever det. At du opplevde det så tidlig sist gang kan jo være fordi du hadde tvillinger, slik du antyder selv. Tror ikke det er en selvfølge at man skal kjenne liv i uke 17 altså.

Skrevet

Da du gikk med tvillinger var det mindre plass der inne, ergo kunne du tidligere kjenne trykket av bevegelsene deres. Noen kjenner liv veldig tidlig, men det er ikke unormalt å ikke kjenne liv før uke 18-21. Selv kjente jeg første sparket 17+6, og jordmora mi syntes det var veldig tidlig siden jeg er førstegangs.

Skrevet

Kan jo være at enten ligger morkaka foran, eller så ligger babyen med ryggen til magen din så sparkene er mere innover liksom.

Har du vært på UL og sett babyen bevege seg enda? Da får du kanskje svar på hvordan den ligger inni magen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...