Gå til innhold

Tusen takk NAV!!!! Dette trengte jeg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg en ekkel følelse av at NAV kanskje ikke hadde klart å behandle saken min ferdig. Så jeg ringte nav no og snakket med de.

Og ja det stemte. Min sak var ikke ferdig behandlet, og det kunne ta opp til 3 mnd!! Og da har de sikkert hatt papirene mine i 3 mnd!! Fikk beskjed om at jeg måtte ringe opp igjen i morgen mellom 10 og 14 og snakke med forvaltningen for han jeg snakket med kunne ikke se på saken min.

Jeg gikk ut i permisjon 27.juli.09 i god tro om at ting var i orden fordi jeg fikk et brev i posten at de skulle starte behandlingen av saken min, men at jeg måtte kontakte de fordi jeg hadde glemt å fylle ut noe i søknaden (Leeeenge siden jeg fikk det brevet) Og jeg gjorde det og alt var i orden! Så jeg trodde virkelig at da var saken ferdig behandla kort tid etter. Men tydeligvis ikke!

Så det er jo helt supert.! Sitter her da med lån på leilighet, bil og masse utgifter som alle andre, men null inntekt!! Heldigvis har jeg sambo, men han har ikke en kjempe godt betalt jobb så vi klarer ikke oss med bare hans lønning!! Og vi hadde tenkt at han skulle ta en uke fri fra jobb for å være hjemme med oss når babyen kom, men det kan han jo ikke no, fordi vi trenger pengene!!

Og i tillegg så er jeg 4 dager på overtid! Livet er bare så forbanna herlig!!!

Ååååå ....! Eg MÅ bare syte litt her!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring og mas!! Send mail. Det hjelper.

Var i samme situasjon selv men da jeg begynte å mase både pr brev, mail og telefon var alt ok på under en uke. Fikk til og med utbetalingen for juli i starten av august. Hadde aldri trodd den ble utbetalt før i slutten av august (de pleier jo være veldig firkantet med utbet)

Synes mail var veldig effektivt og når "min" saksbehandler svarte, hadde jeg jo hennes mailadr og kunne riktig "plage" henne ;)

Ordner seg nok snart, skal du se..

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Dette er jo typisk NAV:( Fytti, skjønner at folk blir forbannet. Virker ikke som ting har tenkt og bedre seg på det hultertilbulter kontoret.

Skrevet

Ja kanskje jeg skal ringe i morgen, sende mail i over morgen=) Og så drive litt terror=)

Jeg spurte i tlf'n hvor lang tid jeg måtte regne med å gå uten penger, men han kunne ikke svare..! Hvis jeg får pengene i slutten av denne mnd går det jo fint=) Har betalt alt denne mnd=)

Godt å høre at det finnes et lys der i enden=) Veit jo at ting ordner seg, men er liksom veldig lei av å gå overtid og i tillegg få dette med nav så ser en jo gjerne bare svart!

Tusen takk for svar=) Fikk litt håp her at jeg kanskje kan kjøpe meg en ny simovogn allikevel da=) Fant en knall billig på babyshop=)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Håper det ordner seg...jeg kjøpte en lyseblå simo duo på babyshop til kampanjepris:) Den er jo så fin...er kjempefornøyd.

Skrevet

Jeg tenkte å kjøpe den som var grønn=) Den duo vognen=) Hva som fulgte med?? Står ikke noe på nettet!

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Med duo får man jo med bag og sportsdel , men det visste du kanskje:) Ellers må man kjøpe regntrekk, netting og evnt stellebag selv...det var visst ikke med:(

Skrevet

Du får med vognen altså? Altsom hører til bag og sportsdelen. tenker på de trekkene? Ikke regntrekk, men regndekke eller hva det kalles.. Kjøpte du den som er til 3799,- ?

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Ja, kjøpte den til 3799,-. Fikk med hele vognen, bag og sportsdel.Regndekket hører med vognen:) Selv om vognen er vanntett med det dekket, vil jeg ha regntrekk i tillegg jeg da:)

Skrevet

Jeg har ringt nav 3 ganger i sommer for å høre at alt er under kontroll jada sier de og jeg lever i håpet.

men forje mandag begynte jeg og føle på kroppen at noe var galt. ringte neida min sak var ikke behandelet. det ble den nok ikke før i slutten av september. og jeg går ut i permisjon i morgen så da skal jeg nok ringe og høre med de om den har blitt behandlet nå. den skulle foreste bli lagt på haste saker...

Skrevet

Begynte du i perm 27 juli kommer nok ikke den første utbetalingen før i slutten av august. (+ fem dager for juli)

Utbetalingen starter uavhengig om det er skrevet ut vedtaksbrev. Regner med at det var det han så på nav-kontoret ditt, at vedtaksbrev ikke var utskrevet.

Dersom inntekten din er registrert og søknad innregistrert kommer utbetalingen til å starte. Ingen grunn til panikk altså:)

Ingen saken blir ferdigbehandlet, dvs utskrevet vedtaksbrev, før barnets fødselsdato er registrert i folkeregisteret. Først da kan nav registrere rett maksdato.

Det tar ca 3-4 uker etter fødsel før fødselsdato er registrert. De fleste får derfor vedtaksbrev 1 1/2 mnd etter fødsel. Dersom ventetid ca 2 mnd etter fødsel. ( det blir da nesen 3 mnd etter permstart)

Skrevet

Kjipern:( Håper det ordner seg da.

Ang mannen din har han jo krav på 2 ukers perm i forbindelse med fødsel, dette kommer utenom de 10 ukene. Mannen min får disse ukene med lønn:) Og han er ikke statlig el kommunalt ansatt. Bare et tips om dere ikke har tenkt på det:) Alle har krav på permen, men ikke alle arbgivere utbetaler lønn, men det blir mer og mer vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...