Gå til innhold

Hvorfor tidlig UL?


♥Madame_Mim♥

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sittet her å lest veldig mange innlegg hvor personer tar tidlig UL, hvorfor gjør dere det?

 

Er dette fordi det er misstanke om at det er noe galt eller er det rett og slett dere selv som ønsker dette? Hva kan man isåfall finne ut på disse undersøkelsene? Hvor mye koster dette?

 

Er litt misunnelig på alle dere som er happy over å ha tatt ul allerede, men tror liksom ikke jeg har noen spessiell grunn til å ta det, eller?

 

Er nå 12+1, og synes det er leeenge til den ordinære undersøkelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er noen her inne som har hatt ass.befrukning, å derfor er en tidlig UL obligatorisk..

ellers er det andre som bestiller time på privatklinikk hvis man føler for det..

er ingen vits med tidlig UL hvis du ikke har behov for det..

er usikker på hvor mye det koster, men lurer på om det er rundt 800..

 

Jeg tok tidlig UL i uke 8 pga ass.befrukning.. så ett bankende hjerte- det var utrolig flott... er nå 11+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har UL kva tredje veke dette svangerskapet pga kromosomfeil og misdannelser i forige, som desverre ikkje vart oppdag før veke 20, sjølv med 4 tidlige UL, så ein veit jo aldri. Denne gongen veit dei iallefall kva dei ser etter. men med fyrstemann, var vi kun på ordinær i veke 18, og syns det var ok og fantastisk vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

mange velger også å ta en tidlig ultralyd fordi de ønsker å få bekreftet at de er gravid,at der er faktisk liv!Dette kan hjelpe enormt for de som er ganske bekymret og nervøs,da det roer ned hele kroppen,også fosteret!

ultralyd på private klinikker koster 500kr,3D ultralyd koster 800kr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vi var på UL i dag å vi er 8+5 på vei, Det var en fantastisk følelse å på sett lille nurket vårt røre armer og ben. Å ikke minst se hjertet banke =)

 

Vi dro for at vi hadde veldig lyst til å se om det virkelig var noe der inne da det ikke hadde gått opp for meg da jeg ikke har så mange symtomer. Det var koselig å vi gikk derifra med første bilde av vårt første barn. Dette var da privat klinikk å det kostet 850kr. Det er hvert penegene. Vi skal tilbake igjen i uke 12. Gleder meg allerede. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 42 år og får tilbudet fra det offentlige. Alle gravide over 38 år får tilbud om ultralyd. Jeg skal på ultralyd om 2 uker. da er jeg ca 12 uker på vei. de ser da etter de typiske tegnene for kromosomfeil: neseben, nakkefold og lårben. jeg synes det er veldig betryggende, og da slipper å gå å bekymre seg over om det er noe galt med babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ul i dag og fant ut at jeg er 9+6 på vei. Dette ble gjort fordi jeg ikke hadde peiling på hvor langt jeg var kommet. Kan virkelig ikke huske sist jeg hadde mensen! Det var veldig spesielt. Så hjertet banke og fikk med bilde til samboeren min. Dette betalte jeg 75 kroner for hos legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk UL pga tidligere spontan aborter. Fikk komme inn og se om det var liv laga det vi hadde klart å få til denne gangen. Er 13+2 i dag - og alt ser ut til å være bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke på ul før ordinær ul i uke 18, men slik ble det ikke. Legen forsøkte å finne hjertelyden i uke12+6 og hun ble relativt stressa når hun ikke fant den. Sendte meg derfor av gårde til Ullevål for sjekk for mulig MA. Gjett om jeg ble stressa da!!! Møtte en tante av meg på Ullevål som er jordmor og hun kunne ikke skjønne hvorfor vi var sendt av gårde på kontroll, det var jo ikke uvanlig at man ikke fant hjertelyd i uke 12+6. Ble litt beroliget av henne før vi gikk inn. Kom inn til legen og en utvendig ul visste et lite nurk i masse bevegelse:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt tidlig UL (er i uke 11+2) fordi jeg synes at det er fint å sjekke at alt ser bra ut. Dersom det skulle være noe galt så er det fint å fjerne forsteret så fort som mulig og dersom alt er i orden så er det jo kult å kunne vise frem et bilde av nurket når jeg forteller nyheten til besteforeldrene. Koster 490 kr og det er det sannelig verdt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...