Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste babyer er vel rundt en halvmeter+/- når de blir født. Såvidt jeg forstår burde da str 50 eller 56 passe fint.

MEN svigermor stusser fælt på det der og sier at ho aldri fikk bruk for noe mindre enn str 70 på til sine 3 unger... Åssen kan det stemme?? Nå er det jo 20 år siden ho hadde no baby så kan jo hende størrelsene ikke var helt de samme, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

neida, 50 eller 56 passer nok fint i starten. Men det er jo veldig individuelt da - mange som går rett i str. 56 mens vi brukte 50 i 3 mnd. Str 70 høres helt ekstremt ut på en nyfødt da :) Dessuten er det ingen størrelse - er enten 68 eller 74. 74 brukte vi fra hun var ca. ett år.

Skrevet

Er det jeg har ment og.. At 50 eller 56 burde holde en stund. Kjøper somregel 56 om jeg finner noe jeg liker godt, vil være sikker på å få brukt det noen ganger;)

Skrevet

Jeg kjøpte bare 56, var redd for at 50 skulle bli for lite. Men nå hadde jeg fått beskjed om at jeg ville få en forholdsvis stor baby da. Feil tar man ofte, og ut kom det en søt liten en på 2900 og 48 cm. De aller fleste klær i str 50 er for store, men det blir for lite å kjøpe 44 (prematurstr). Men både 50 og 56 er størrelser de aller fleste vokser fort ut av. Men man må jo likevel ha det i starten.

Skrevet

str 70 var nå litt drøyt da. Men str 50 og 56 er nok greit de første ukene, for deretter å gjerne bruke 62 en stund:) Har litt i str 50, litt i 56 og egentlig ganske mye i 62 og 68. Nå har jeg arvet enormt mye klær fra mine tantebarn.... men tenker at mengdene klær i de ulike str. gjerne gjenspeiler litt hva det er mest behov for:) Forøvrig venter jeg en liten baby, kanskje rundt 3 kg:)

Skrevet

Var bare innom for å titte etter enkelte som jeg gikk fødeklar med, men kan i hvertfall svare her.

Jeg fikk en jente for 4 dager siden på 4210g og 54 cm, altså ikke den minste babyn. 54 cm er jo ganske langt. Jeg forventet en stor baby og hadde derfor nesten kun kjøpt i str 56 + 3-4 plagg i str 50. De få plaggene i str 50 er veldig akkurat passe til henne, mens det i 56 er romslig. Ikke slik at hun drukner i dem, men hun kan nok bruke dem i en del uker ja, jeg vil tro 6-8 uker. Antagelig kunne hun brukt str 50 i 1-2 uker. Og hun er altså 54 cm lang.

At noen må rett i str 70 på en nyfødt tror jeg rett og slett ikke på. Leser at noen må rett i str 62 også, men da må jo deres nyfødte være ekstremt store? Eller at man har tørketromlet klærene mange ganger før bruk... Greit det er litt forskjell på klesstørrelsen på ulike merker, men str 70 til nyfødt? Nei, da er nok enten svigermoren din litt rar eller husker feil.

Skrevet

Fikk en forholdsvis stor baby sist, men langtifra at jeg kunne bruke str 70.. Svigermor har alltid kjøpt aaaalt for store klær så det bommer helt på årstid og så har man "glemt" tøyet helt så det er plutselig for lite:-/ Men- jeg kan skrive under på at det er utrolig slitsomt og veldig styrete å ha tøy som er for stort! Kjøp litt og vent heller å se hvordan babyen er, er veldig stas og handle babytøy sammen med babyen og:-D

Skrevet

Jeg tror ikke vi har kjøpt noe på 50-tallet, men fra 62 og opp. Vi er begge ganske høye og er kraftig bygd, og tror ikke vi vil få en liten baby. Synes det i 62 ser bittelite ut jeg da. Men så er jeg førstegangs og da:p

Skrevet

Og husk at butikkene fakisk er åpne mens vi ligger på føden og det går fint å handle for pappan både under og etter oppholdet! Kanskje klarer han å vaske de og, så da er saken klar til babyen trenger de:) Kjedelig å ikke få brukt klær som er kjøpt inn for små synst no eg.. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...