Gå til innhold

Evigvarende trøtthet


Aprilsnarr10

Anbefalte innlegg

Jeg legger meg i normal tid og kan alikevel ta 3-4 lurer i løpet av dagen. Er trøtt hele tiden, og nå begynner det å bli et problem på jobb, Jeg henger med hodet som en vissen plante, og klarer ikke å bringe frem noen som helst initiativ til å gjøre annet enn å surfe på nettet. Hva skal jeg gjøre? Som min kollega har poengtert, graviditet er ingen sykdom. Men er trøtt, kald og varm om hverandre, småkvalm konstant og vil aller helst sykemelde meg og gå hjem og sove til det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det akkurat som deg. Min løsning for dagen er å jobbe 50%. Altså 50% sykmeldt. Da jobber jeg hver dag, men kun halve dager. Det er helt kurrant når jeg egentlig er klar for å ta kvelden etter 3 timer. Vil anbefale dette til de fleste for å ikke falle helt bort i fra jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 50 % sykemeldt når man bare er 6-7 uker å vei....Vet ikke, får liksom poengtert på jobb når jeg klager på formen av graviditet ikke er en sykdom. Og de aller fleste jobber jo nesten frem til fødsel. Så hvorfor skulle da jeg bli så mye dårligere enn alle andre da? Men jeg er bare så sliten, og gruer meg til å gå på jobb hver dag. Og når jeg endelig er kommet hjem, er jeg så utslitt at jeg ikke klarer å gjøre noen ting. Men går jeg til legen er jeg redd denne skal se rart på meg, og tro at jeg skulker jobben. Føles liksom litt sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sikkert at denne trøttheten varer hele svangerskapet :) Kanskje du bare trenger å være litt sykemeldt nå noen få uker og så spretter du rundt og jobber for fullt helt til permisjonen din setter inn!

 

Graviditet er ikke en sykdom, men av og til gjør den ting med kroppen som gjør at man ikke har mulighet til å fungere optimalt likevel og trenger tilpasning. Alle gravide har krav på tilpasning fra sin arbeidsgiver og dette gjelder både arbeidsstilling, -oppgaver og -tid etter individuelle behov.

 

Ring legen din og slå av en prat du. Og prøv å lukk ørene for eventuelle bemerkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal fokusere på at det ikke er en sykdom. Skulle jeg gjort det, hadde jeg ikke orket å jobbe. Jeg, for min del VIL jobbe, men jeg har rett og slett ikke sjans til å stå oppreist og gå i 8,5 timer i strekk. Jeg hører fra mange at dette er ikke unormalt og at de aller fleste kommer i form igjen etter uke 12. ALLE mine venninner som har fått barn før meg, har i løpet av den første tiden vært sykmeldt eller brukt egenmelding fordi trøtthet og kvalme tar helt over. Om det er noen på jobben din som synes du ikke skal få ett pust i bakken fordi graviditet ikke er en sykdom, så vet dem ikke hva dem snakker om. Graviditeter kan heller ikke sammenlignes. Vi er alle forskjellige. Vær snill med deg selv og kroppen din, så kommer det nok mer overskudd ettehvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...