Gå til innhold

Hvorfor er det så j**** mye snakk om SA her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvølgelig er det vårt værste mareritt at det skulle skje nå..

Men vet egentlig folk hvor liten sjangse det at man mister i første trimester?? Den er eksterm liten!!

Jeg er drit lei av alle innleggene om folk som ikke tørr å si det til foreldrene sine en gang, fordi "det kan gå galt".

Og når folk prater om det her inne hele tiden, så smitter det på andre og fler og fler går å bekymrer seg..

Jeg er fult klar over at det skjer noen og det er selvølgelig veldig leit, men det er virker som her inne at det skjer nesten alle!

Ahhh.. Måtte bare få det ut:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spontanaborter er faktisk ganske vanlig, og forekommer nok ikke så sjelden som du later til å tro.

Det er en like naturlig del av første tri som noe annet å bekymre seg for dette, og har du så sart psyke at du ikke tåler det, foreslår jeg at du finner deg et annet forum du kan være politi på.

De som sliter med angsten må også ha et sted de kan få diskutere dette, og det er da ikke så vanskelig skjønne at man kanskje snakker best med andre gravide når man ikke har fortalt det til noen hjemme enda.

Ingen har utnevnt deg til forumpoliti, Victor 6/10-07+ baby 2010!

Skrevet

Det et positivt å være gravid og man skal glede seg. ikke gå rundt og grue :)

Skrevet

Helt enig med deg! I stedet for å pepre dette forumet med SA/MA tråder så kan de det gjelder ta det i forumet der det passer best "Ufrivillig abort". Man blir jo paranoid av å være her inne, og gudene skal vite jeg er glad jeg går over i 2.tri nå så slipper jeg forhåpentligvis disse trådene i annen hver debatt. Skjønner det er fælt for de som mister, men alle som er gravid er i en ekstra sårbar fase og da er det vanskelig å "hele" tida lese om noen som aborterer.

Skrevet

Jeg har prøvd 1.5år på å bli gravid.

Skulle jeg miste nå, blir det en STOOOOR nedtur for meg. Jeg kjenner tårene bare presser frem, når jeg tenker på det.

Jeg må gå i 7-8uker til for å håpe at spiren holder seg.

Gang på gang i 1.5år har jeg fått tester som er negative. Endelig, nå - får jeg en positiv test! Jeg har ikke vært lykkeligere på mange mnd - og jeg har en stor klump som er redd for å miste den lille.

Vi har drømt om dette så lenge, jeg og samboeren. Han er ikke pappa til barnet jeg har fra før..

Endelig får vi vårt etterlengtede lille barn, og det er virkelig ikke rart vi er redde for at vi på ny må gjennom en prøveperiode!

Søsteren min har mistet 5-6ganger i SA/MA/EXU.

Jeg vet av mange som har mistet, og det er slett ikke uvanlig at man mister.

Å gå rundt og bekymre seg uten å få snakket med noen om det er ekstremt vanskelig - derfor er det lettere å ha dette forumet og GLEDE seg over alle de som hopper over til 2.tri.

Skrevet

ja enig med deg der..husker forige gang jeg var her og,altå første gang jeg var gravid...ble jeg veldig bekymra av å høre på allt det snakk om aborter...

for jeg hadde ikke tenkt på det på den måten før....

men nå vet jeg att en bare får overse det her inne ;)

Skrevet

Dette forumet er vell for alle i første tri? Ikke bare dere som har det bra, noen er beskymra hele 1 tri, og det er naturlig, andre mister faktisk, desverre ganske naturlig det og, mens noen venter på svar om det alt er ok... Dette er like naturlig som alle gledene som kommer med et svangerskap! Og jeg synes sånne tråde som du skriver er unødvendige, det blir litt sån; ikke snakk om dine problemer, det plager meg. Det er da ingen som tvinger deg til å lese disse tråene? Men noen med tidligere erfaring el kan lese, svare beroligge eller hjelpe med å være realistisk? De som mister, må være like velkommen til å snakke om det som de med plager som kvalme osv, eller bare gleder?

Skrevet

Alle er selvføgelig velkommene her. Men det skjer ikke så forbanna ofte som folk skal ha det til. Det er bare det jeg mener:)

Gled dere heller over det, istedet for å gå å tenke på at det skal gå galt..

Skrevet

Det skjer jo relativt ofte, bassert på at mange her inne inkludert meg selv har opplevd dette mer enn en gang... Jeg beklager, det skjer sansynlig oftere enn noen tror. Det er vanskelig å tillbringe 12 uker i redsel, for her inne later ikke de som er redde som. De ER virkelig redde! Å grue seg til å gå på do hele tiden, alltid ha dette i bakohodet ikke tørre å glede seg osv. Er de redde og vil snakke med noen er det flere enn en som er redd her så da er jo det en fin "møteplass" om du mener det ikke er noe å være redd for, så er jo det ok, da lar du bare disse trådene være=)

Skrevet

Men kan dere ikke bare diskutere noe av det det på "ufrivillig abort"?

Skrevet

Har du forresten noe som beviser at det "ikke skjer så ofte som folk skal ha det til"?

At kvinner bare er dumme som går og håper på at det ikke skjer?

At kvinnner automatisk får en angst som ikke er verdt å bry seg om?

At kvinner.... Alltid beholder spiren sin?

Jeg kan ikke telle på to hender hvor mange jeg kjenner som har mistet - for jeg kjenner FLERE enn 10 der det har endt i SA/MA/EXU, og mange av de har mistet FLERE ganger.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du bestemme hvor ting skal bli diskutert?????

Hvem er du til å bestemme det?

Hopp da over trådene som du ikke liker å lese..!

Skrevet

Jeg har da ikke sagt at kvinner alltid beholder spiren sin! Du behøver ikke å vrenge dette helt!

Jeg kjenner ei som har mistet jeg.. 1!!!

Skrevet

Så om DU kjenner en, så er det det som får deg til å si at det er lite og at det er sjelden det skjer, eller???

Skrevet

Mulig jeg ser dårlig, men jeg kan ikke finne noe som helst info fra barnimagen.com om at de som har bekymringer ikke har tilgang til dette forumet...

Skrevet

Siden DU kjenner fler enn 10 som har mistet FLERE ganger, så betyr det at det skjer så ofte??

Skrevet

Jeg trodde også alt skulle gå bra, for SA/MA er "sjeldne" og ingen i familien min har opplevd det. Men så mistet jeg jommen i uke 13+6, altså i andre trimester. Og jeg må si det har hjulpet meg mye å komme gjennom dette at et finnes så mange andre som også har opplevd det. Så trådene om de som forteller om sine negative erfaringer er viktige for mange av oss.

Skrevet

Nei, men statistikken sier det.

Foreslår at du undersøker litt rundt emnet før du slenger ut påstander det ikke er hold i, Victor 6/10-07+ baby 2010!

Skrevet

Hahhahha, prøver du å være morsom? Eller hadde du ikke mer å si?

Argumentene blafret bort?

Hvis du åpner opp øynene og ser litt omkring på forumene her, så ser du at det er utrolig mange som har hatt en SA/MA/EXU.

Skrevet

Må le.. Heheheheh..Skjønner ikke at folk kan hisse seg opp for det jeg skrev. Mener bare at folk burde prøve å være litt mer optemistiske og GLEDE seg over at det er at liv i magen:)

Smiiiiiiiiil og vær glaaaaaaaad:)

Skrevet

Victor 6/10-07+ baby 2010 rettelse du vet du kjenner en som har mistet! Mange holder graviditeten for seg selv, da også en eventuell abort. Selv har jeg 5 SA bak meg og 1 MA (i morgen får jeg vite om dette er en MA) Flere jeg kjenner har mistet og. Så kom ikke å fortell meg at dette er uvanlig! For det er ikke noe galt med meg, men feil kan skje med fosteret og da blir det støtt ut av kroppen, eller blir liggendes! Det å gå fra et bittelite egg og en sæd celle til en helt perfekt baby er ingen enkel prosess, og feil el. skader kan oppstå Noen blir jo født med skader, men jeg tror flere av skadede fostere dør før de første 12 ukene er overstått.... titt deg litt om på nick og hva folk skriver og fortell meg om dette er unormalt?

Skrevet

Jeg skjønner vinklingen din i innlegget - at du ikke skjønner hvorfor redselen skal overskygge noe som vanligvis skal være en glede.

Men, du må forstå at det er grunner som ligger bak til den redselen mange har.

Jeg er SUPERhappy når jeg tenker på at jeg er gravid. Men, i mitt stille sinn er jeg redd for at det er går galt og at jeg og samboeren må prøve på nytt.

Det å hver gang holde pusten når man ser på trusa er virkelig ikke gøy!

Skrevet

Folk hisser seg opp fordi DU takler ikke å se andre mister, for det vill ikke du lese om du skal være glad! Så vi som mister/har angst for å miste burde se til H***** Å komme oss inn på ufrivillig abort sån at Victor 6/10-07+ baby 2010 Kan få glede seg over SIN graviditet, som selvfølgelig er MYE viktigere enn noen andre her inne!

Hvem gav deg retten til å si hva JEG skulle skrive her, eller andre som trenger noen å snakke med? Åneeei... stemmer, du hadde ikke den retten nei

Skrevet

Jeg sier ikke at ingen her kan spørre om det.. Men det er VELDIG mye sånne innlegg..

Skrevet

Hentet fra hovedinnlegget ditt:

Men vet egentlig folk hvor liten sjangse det at man mister i første trimester?? Den er eksterm liten!!

Jeg er drit lei av alle innleggene om folk som ikke tørr å si det til foreldrene sine en gang, fordi "det kan gå galt".

Og når folk prater om det her inne hele tiden, så smitter det på andre og fler og fler går å bekymrer seg..

Du ser ikke at du provoserer enormt med det innlegget ditt? Du kjeppjager jo folk med begrunnelse av at de henger seg opp i bagateller, i følge deg, og at du personlig er dittlei dem!

Så kommer du etterpå og sier at folk ikke skal hisse seg opp, at du kun mente at folk burde være mer optimistiske. Skjønner du ikke at folk bekymrer seg fordi de kjenner statistikken OG har hatt dårlige opplevelser?

Nei, vet du hva... Nå burde du enkelt og greit enten bare holde kjeft, eller beklage at du opphøyet deg selv til forumpoliti. Les innlegget ditt en gang til, så ser du gjerne arrogansen som i det minste JEG reagerer på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...