ikke akkurat struttepupp! Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 kan noen være så snill og dele sin beste pizza oppskrift med meg? Min pizza er rett og slet ikke god, og i helga bestemte jeg meg for å ALDRI lage min egenkomponerte lenger...:-/ Så kom igjen, gi meg masse ideer;-))) Har vært inne på matprat ol, men vil ha en oppskrift dere her inne har prøvd og går god for c",)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Kan gi deg latversjonen da: Kjøp ferdige ferske bunner på Rema (får de i 2-pack): de smaker faktisk kjempegodt!! Ha på saus, enten på glass, laga av pose, peppes sin saus etc Kjøtt, pepperoni og baconstrimler Massevis av grønne oliven med paprika Litt mais 4blandingsosten fra Tine Bruker 6-8 minutter i ovnen, smaker som Italiensk pizza fra resturant. Har jeg god tid, lager jeg deigen selv- bruker øyemål. I stedet for bare fint mel, bruker jeg en liten dæsj med litt grovmel- men ikke mye!
jente 23 Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Denne er knallgod: vanlig bunn, 1 beger creme fraiche smøres utover, strø på stekt bacon, skinke, purreløk og evt.mais..revet ost på toppen.. )
Gjest amandine Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Lag bunn, til 2 langpanner bruker jeg 4,5 dl lunkent vann,1 pk gjær, litt salt en dæsj olivenolje og mel til passe(ganske løs, eller rettere ikke for fast). hev godt, dvs iallefall en time. Saus: En finhakket løk En finhakket gulrot hvitløk en dæsj tomatpure freses 2 bokser knuste tomater litt sennep sukker salt pepper oregano rosmarin basilikum timian gjerne et laurbærblad som du tar ut når det er ferdig kokt kanskje en buljongterning Og la alt småkoke uten lokk. Jeg hakker ikke så nøye, kjører heller en runde med stavmikseren etterpå. Topper pizzaen med stekt karbonadedeig, kokt skinke, spekeskinke for eksempel, og drysser over ost, litt parmesan, noen basilikumblader og bang i ovnen med det! Og lager stort sett to i slengen, en i magene og en til dagen etter eller frysen..
Himmel og hav Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Denne er knallgod hvis du liker tynn pizza (ala italiensk) til to plater (stekebrett): 30 g gjær 1,5 dl olje 4,5 dl lunka vann salt ca 600 g mel Deigen skal være ganske løs, mye løsere enn til f. eks rundstykker. Den trenger ikke å forheve, bare trykke den ut på bakepapir med litt olje på fingrene. Smør på Dolmios pizzasaus og ha på fyll og ost, men ikke mye, det skal være et tynt lag med fyll og et tynt lag med ost, og pizzakrydder på toppen. Jeg pleier å lage disse variantene: - serranoskinke, vårløk, fersk champignon, figaro oliven med paprikafyll - pepperoni, vårløk, fersk champignon - smårettbacon (gildes for den er ikke rå), vårløk, champignon Jeg bruker alltid en blanding av Jarlsberg og fersk parmesan på toppen. Stekes på 250 grader, eller så varmt som ovnen din klarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå