Nordland&hikketrollet=) Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Engangs ammeinnlegg? hvilke merke vil dere anbefale?
Nr-3-i-Magen Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Natusan. Funker helt fint, kan kjøpes på vanlig butikk og er blant de billigste.
Birk blir bror! Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Jeg syntes natusan sine var helt færle, de blir så harde når melke samler seg i dem.... Blir ikke billigere når man bytter innleggene hele tiden fordi at de er ubehaglige. MEN jeg husker ikke hva merket jeg brukte i stede heter, det må jeg jo se og finne ut av.....
mammas skatter <3 Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 e skal høre på anbefalinga fra andre som har født og ammet. kjøper ull ammeinlegg. tror ikke du blir så sår av dem.
Birk blir bror! Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Ull holder ikke på melken som lekker ut da.... Alt av klær blir kliss vått og fult av flekker....
MiMa09 Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Jeg kjøpte avent på apoteket, og de er så langt helt brukbare. Men nå har jeg akkurat fått melk da, og lekker ikke mye ennå. Hvordan de funker etterhvert vet jeg derfor ikke noe om. Svigerinnen min anbefalte libero, og jeg har tenkt å kjøpe det videre, hvertfall teste de ut.
MiroMiro Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Jeg har fått anbefalt medela engangs ammeinnlegg fra flere venninner. De er litt dyrere enn natusan og avent. Så det gjenstår å se om jeg blir like fornøy med innleggene som mine venninner. Kun 2 uker igjen:-)
Jente 2 år, gravid igjen:) Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 Jeg har også fått anbefalt medela! Men hvor kjøper man disse??
Nangiliama Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 jeg har kjøpt ammeinnlegg fra nøstebarna som er ull og silke. Disse kan man klippe et hull i på ene sida slik at man kan ha engangs inni! Dermed har man bonusen med ullinnlegg uten å lekke:-D
line_mor Skrevet 17. august 2009 #10 Skrevet 17. august 2009 BARE ULL HER I GÅRDEN. DE ANDRE SATT FAST SÅ JEG BLE JO SÅ SÅR,
Mummimamma 09+12 Skrevet 17. august 2009 #11 Skrevet 17. august 2009 Svigemor jobber på føden og sier at jeg har bare med å komme med ull, hvis ikke blir hun flau! De andre blir man lett sår av. Har kjøpt et par til 115kr på apoteket...så håper det er verdt det. Kan jo ikke skjemme ut svigertiger
Vifikkiaugust Skrevet 17. august 2009 #12 Skrevet 17. august 2009 Jeg sverga til Chicco sine sist. De var veldig bra. Hører de er på ei ut av produksjon nå? Prøvde også Natusan sine, men de var helt forferdelige. Satt fast i de hele tiden, og det var VONDT å komme løs. Har kjøpt Boots sine denne gangen. Spent på om de er bra. Ok pris iallefall. Ull har jeg også, men som det nevnes over her så lekker de jo rimelig fort.
MiroMiro Skrevet 17. august 2009 #13 Skrevet 17. august 2009 Jeg kjøpte medela i Sverige. Men du skal få kjøpt dem på apoteket. Venninnene mine sa at det var kun disse innleggene som ikke satt seg fast i brystvorten. Skal også bruke ull utenpå engangsinnleggene.
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 17. august 2009 Forfatter #14 Skrevet 17. august 2009 Er det ikke tungvindt med ull da man må vaske de hele tiden? Lekker som regel veldig mye i begynnelsen har jeg hørt.
Nr-3-i-Magen Skrevet 17. august 2009 #15 Skrevet 17. august 2009 Jeg brukte ull ytterst og papirinnlegg innerst. Det var ikke sjangs å bare bruke ull, da blei alt klissvått. Alle har veldig forskjellige meninger om ammeinnlegg, og folk opplever de forskjellige - alle pupper er jo forskjellige. Jeg prøvde både Chicco, Avent og Natusan og merka ikke forksjell på de i det hele tatt - ingen satte seg fast, og trengte ikke bytte noen tidligere enn andre - derfor valgte jeg Natusan som er billigst og mest tilgjengelig. Du må nesten bare prøve deg fram.
Tigerpote Skrevet 17. august 2009 #16 Skrevet 17. august 2009 Jeg har kjøpt no billiggreier på Rema, og tenkte jeg skulle kjøpe fleeceull-innlegg hos Nøstebarn for å ha utenpå. Er det helt nødvendig med ammeinnlegg? Den eldre garde synes det er helt merkelig med ammeinnlegg, og lurer på hva i all verden jeg skal med det. De synes også jeg er hysterisk som ikke spiser myke oster og spekemat:p jaja.
kladde Skrevet 17. august 2009 #17 Skrevet 17. august 2009 Det er nok veldig individuelt ja.. Var kun chicco som funket for meg. Alt annet ble gjennomvått etter en halvtime og hang seg fast i såre brystvorter og gjorde kjempevondt. Chicco kan bestilles på apotekhjem.no men de er ganske dyre, så ville sett an om du kan bruke noe billigere først.
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 17. august 2009 #18 Skrevet 17. august 2009 Chicco og medela brukte jeg sist. Disse lekker ikke, og sitter ikke fast. Spesielt i begynnelsen før melken hadde stabilisert seg ble jeg bestandig gjennomvåt av natusan sine, samt at de satt fast. Medela sine er også fine med at de ikke vises like tydelig under toppene som f.eks natusan sine. De er litt dyrere i innkjøp(apotek), men du trenger ikke bytte like ofte. Når puppene var godt herdet og melken stabilisert funket natusan sine fint ;-)
sommerbarn 16.07.07 :) Skrevet 17. august 2009 #19 Skrevet 17. august 2009 Ull er definitivt best, men holder ikke på melka. Eg bruke Libero sine og bytta ofte. med ull utenpå. Billig og greit! Men et triks: Klipp opp ei gammal utvaska t-skjorte. Lag bommullsinnlegg av de som du har nærmest puppen. Da henger du ikke fast!! Etterhvert trengs ikke disse, men er et must i starten! Lykke til:)
Smilemamma Skrevet 17. august 2009 #20 Skrevet 17. august 2009 Jeg anbefaler COOP sine.. gjerne med ull utenpå..
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 17. august 2009 #21 Skrevet 17. august 2009 Nei, nå kupper jeg denne tråden... Jeg slet vanvittig med ammingen, var nesten verre enn å føde (og det gjorde jeg i 47 timer) og fikk vannblemmer,sår og blødende brystvorter etc.... De eneste som hjalp,og som jeg ble 100% avhengig av var ammeinnleggene: Thermo-baby. De fåes kjøpt bl.a. på Barnas Hus og Baby Kos. De koster litt,- men du trenger ikke skifte så ofte som andre innlegg,for de samler opp masse melk og lekker ikke. De satte seg aldri fast i brystvortene og de hjalp vanvittig på sårheten. Oppskriften min er Thermo-Baby innerst, ull utenpå. Ull er ikke et spørsmål engang, de er prevantive i forhold til brystbetennelse. Aldri bli kald på brystene når du ammer, det fører bare i uløkka. Jeg prøvde Natusan og alle andre ammeinnlegg... Ingenting slår ThermoBaby. Når jeg nå går i barselbesøk til venninner,så tar jeg med en ting til barnet,- men også en pakke Thermobaby til mammaen. Og jeg har ikke truffet noen som,etter å ha prøvd TB, har gått tilbake til andre merker. Nemlig Case closed.
Mamma Mim Skrevet 17. august 2009 #22 Skrevet 17. august 2009 For meg var det kun bomullsinnlegg som dugde i starten. Kjøpte inn flere slike 3 pk med det (129 kr mener jeg de kostet). De var det eneste som ikke satte seg fast når jeg var fryktelig sår i begynnelsen også hadde de knall god oppsugningsevne. I og med at jeg hadde MANGE av dem, trengte jeg ikke vaske hele tiden. Ventet til jeg hadde ett eller to par igjen også vasket jeg resten på kokvask, sammen med stellehåndklær ol. Enkelt og greit. Etterhvert kunne jeg også bruke Chicco sine, hadde gjerne med ekstra av disse i stellebagen, lettvindt. Disse var også tynnere enn bomullsinnleggene, så hvis jeg skulle pynte meg ol brukte jeg disse, for at ikke innleggene skulle vises. Når brystvortene var godt herdet etterhvert, kunne jeg bruke samme hva jeg ville, men bommull var hele tiden en favoritt. Veldig behagelige mot huden i forhold til engansinnlegg.
Tautonia Skrevet 18. august 2009 #23 Skrevet 18. august 2009 Hvor får man kjøpt ull innlegg og er det noen anbefalte merker der? Tenker på butikker som det er lett å komme til.
nesten30 Skrevet 18. august 2009 #24 Skrevet 18. august 2009 Blir ull her i gården, men kanskje noen engangsinnlegg til å ha utenpå i de verste lekke-periodene. Skjønner ikke hvorfor så mange har papirinnlegg innerst og ull utenpå? Litt av det geniale med ull er jo at det trekker til seg så mye av fuktigheten og ikke gjør brystvortene såre. Jeg tenker at jeg kan ha papirinnlegg ytterst, slik at de samler opp det som evt. går gjennom ull-innleggene?! Var innom Spar Kjøp her om dagen..... de selger ull-innlegg til rundt 50-60 kr for et par... merinoull:)
gutt06&09 Skrevet 18. august 2009 #25 Skrevet 18. august 2009 Brystkrem!!!! Så blir man verken sår, tørr eller sitter fast i noe som helst:-D Ull er utrolig kleint å ha vått inntil puppen uansett hvordan man vrir og vender på det. Og stinker ja, nettopp sau. Og melk. Ugh. Jeg lakk veldig mye så engangsinnleggene ble byttet hyppig. Tilgjengeligheten ble viktigst og da ble det stort sett fra vanlig butikk. Ull er topp utenpå for å dobbelsikre lekkasje, men aller mest for å holde på varmen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå