solisoli Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Jeg blødde 3-4 dager da jeg var 13 uker. Var ikke mye, mørkt blod, og UL viste heldigvis at alt var bra med babyen. Nå er jeg 15 uker og begynte å blø igjen i går... Blødde natt til søndag (mørkt blod og ikke store mengder), og nå har det nesten stoppet helt opp. Er bare litt når jeg tørker meg etter do, og litt spor i trusa. Alt bra med baby, men er det noen som har erfaringer med fra hvor slike blødninger kommer fra og om det er noen spesielle forhåndsregler man bør ta? Blir jo nervevrak av å gå å blø slik..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Jeg hadde en liten blødning når jeg var på ferie, da var jeg i uke 24. Var på ul ( i utlandet) og legen der sa det så ut som en blødning bak morkaka og at morkaka hadde løsnet litt. Det grodde fint og jeg har ikke blødd noe etter det. Når jeg kom tilbake til Norge var jeg på grundig sjekk på St.Olav i tr.heim og da kunne de ikke se noen spor til noe blødning. Og blodgjennomstrømming i morkake og navlestreng var fin. Så jeg tror selv blødningen kom fra skjeden. Det er jo helt normalt å ha det ettersom vevet strekkes man får økt press på slimhinnene i svangerskapet. Da kan blodkar sprekke. Men jeg fikk meg en støkk det er helt klart. Så jeg tar det med ro. Løfter ikke tungt og er forsiktig med fysisk aktivitet. Vil ikke risikere noe. Dessuten skal jeg tilbake igjen og få målt livmorhalsen for å sjekke at det ikke er risiko for prematur fødsel. Hør med legen din/jordmor og sørg for å få nøye oppfølging med jevnlige ultralyder. Det er helt forferdelig psykisk å oppleve noe sånt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå