Sjokoladefrik Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 1åringen min har hatt feber siden fredag, men ganske grei form ellers. Spist ganske bra og lekt en del. Litt slappere enn vanlig da. Hatt løs mage siste par dagene, gulpet litt. I dag har hun hostet noen få ganger. Høres vel ut som svineinfluensa?? Men hvordan skiller jeg det fra vanlig influensa eller forkjølelse? Må jeg ringe fastlegen? Det blir sikkert ikke tatt prøver eller satt igang med behandling uansett? Går jo ikke an å følge vanlige råd for stell av svineinfluensasyke, med være på eget lukket rom og bruke munnbind ved kontakt osv... Og får ikke storebror til å holde seg unna henne. Bør han holdes hjemme fra barnehagen? Det sies at man ikke er smittsom før symptomene kommer, men er vel stor sannsynlighet for at det kan dukke opp mens han er i barnehagen... Regner jo med at vi får det hele gjengen! Hva har dere som har hatt det i hus gjort?
ory Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Hei, Det er sikkert ikke svineinfluensa, men jeg ville ringt til fastlegen og hørt hva han/hun synes du bør gjøre. Bedre å være på sikre siden ville jeg tenkt ihvertfall. Det er jo lett å la seg rive litt med av media ( meg selv inkludert) når det gjelder svineinfluensa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå