Gå til innhold

Hva forventer dere av barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av personalet?

Rutiner?

Aktiviteter?

Bare en uformell undersøkelse =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forventer at de tar godt vare på barnet mitt :o)

Skrevet

enig med sjiraffen.

Det viktigste er at de passer godt på barnet mitt, hjelper til med å få de andre barna til å inkludere han og får han til å føle at det er en positiv ting å gå i barnehagen.

Det at han lærer mye når han går der er også en bra ting, men ikke det viktigste for meg:-)

Skrevet

At barnet mitt blir forsvarlig passet på, får trøst hvis han slår seg, får tilsnakk om han slår - men også lærer å løse konflikter selv uten innblanding fra voksne.

At han blir fulgt opp.

At bhg følger rutiner som inngår turer, men at de tar hensyn til f.eks vær. Man går ikke ut i -20 og en vind som tar pusten av deg!

Spiser mat til tidspunktene som er satt opp, at man ikke forskyver hver dag - uten rutine i dette. Engangstilfelle som turer er noe - hvis de ikke har noen slags rutine på når man skal spise blir det for ille.

I tillegg forventer jeg IKKE at de ansatte skal sitte i sandkassen og leke med barna.

At man leker med barna i lek er viktig, men barna har godt av å leke selv uten at en voksen skal vise en hvordan man gjør ditt og datt hver eneste dag. Da blir de ikke selvstendige.

Rett og slett, en forsvarlig og god barnehage, der jeg føler at barnet mitt trives og har det bra.

Selv om Daniel ikke nødvendigvis sier ja til å gå i bhg en dag, så vet jeg at når jeg er gått så slutter han å gråte.

At han føler seg trygg er utrolig viktig.

Og det er også utrolig lett å se at han blir fulgt opp, har dte bra og at han trives! =)

Skrevet

I tillegg at jeg og Daniel blir møtt i garderoben ved levering for å gi info og en trygg overgang - også at han blir levert fra seg med en voksen når jeg henter han, slik at jeg vet hvordan dagen har vært.

Informasjon om dagen er viktig syns jeg.

Trenger ikke å være en 10min samtale, bare vite hva han gjort for å lage en samtale hjemme.

Skrevet

enig! noen ord om dagen fra personalet er viktig! f.eks at jenta mi her om dagen vasket håret i bhg, helt selv;P

Skrevet

Av personalet forventer jeg at de er hyggelige og imøtekommende både mot barn og foreldre og at de "ser" alle barna.

Jeg forventer noen rutiner når det gjelder spising, påkledning og henting /bringing.

Av aktiviteter forventer jeg ikke fryktelig mye, men er veldig glad for at vår bhg legger opp til mange spennende aktiviteter og er flinke til å være mye ute, men at de får mulighet til frilek også.

Men som de over sier, det viktigste er at de tar godt vare på barna mine:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...