Gå til innhold

Vanskelige barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

ARGHHHHH. Jenta mi på 2,5 år vil over hodet ikke i barnehagen om dagen.., alt går helt fint fram til vi tar i døra inn til barnehagen, da låser det seg helt:( skriker og brøler og klamrer seg fast i meg. Det ender med at barnehagetanten må dra henne fra meg og det er ikke noe kjekt. Forferdelig dårli samvittighet.., selv om jeg vet at gråten er over rett etter jeg er gått.. Selv om vi nå er prøvere på nr 2, kan jeg ikke si at det frister noe særlig..:) Noen som har noen gode tips og litt trøstende ord...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta en tur i barnehagen med nr 2 før h*n begynner.. Kanskje det kan hjelpe på? Jeg vet ikke, har ikke småbarn enda. Var bare et forslag ;)

Skrevet

Jada. Det er heeelt vanlig. "Alle" barn gjør det i perioder. Det er ikke pga at du er noe dårlig mamma. Ta det skikkelig til deg, for det er helt sant.

Men den lille frøkna merker din usikkerhet, og prøver nok å spille deg litt ut ;-) Vanskelig det der med barna, de forstår fort hva som er våre mest sårbare punkt....

Bruk litt god tid på å forberede henne hjemme og i bilen, og prøv å gjør selve leveringen ganske kort. Det blir bare verre for både deg og henne av å drøye det lenge ut. Prøv så godt du kan å ikke ha dårlig samvittighet, for de små merker det.... Ha en helt fast rutine, og gi et tegn til barnehagetanta når du vil gå.

Har de et vindu der frøkna kan vinke til deg mens du går? Mange barn liker det, og foreldrene også, de tuller gjerne litt i vinduet og får da vinke hadet til et smilende fjes :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...