abella Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Mannen min har lønnsjustering 3 dager etter at han starter på sine 10 uker. Det er en regel som sier at dersom det blir foretatt lønnsjustering i permisjonstiden vil disse begynne å gjelde først etter at han er tilbake. Det betyr at dersom han tar de siste 10 ukene av permisjonen taper vi den "justerte lønnen" hans i nesten 10 uker. Går det an å si at han f.eks tar sine 10 uker tidligere i permisjonen, f.eks midt i?
Gjest Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Far kan ta sine 10 uker når som helst slik jeg har forstått det med unntak av 3 uker før og 6 uker etter fødselen som er forbeholdt mor
trilletroll Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 så vidt jg vet så er det fullt mulig at han tar dem ut tidligere, men da må du ta ferie i de daene han har permisjon, fordi NAV kun utbetaler 1x 100% permisjon av gangen. Vi vil gjøre det slik at vi tar ut "gradert" permisjon for pappaen f.o.m nyttår, da tar han 1 dag pr. uke, hvor jeg da tar 1 dag ferie pr uke slik at det er mulig. Han kan også søke om å få utsatt hele eller deler av permisjonen innenfor de 3 første årene til barnet. Dette å søkes om skriftig før din permisjon ender. Det er det jeg har fått av info hos NAV om dette, håper det kan hjelpe dere! Lykke til!
Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Far kan ta sine ti uker når som helst, bortsett fra 3 uker før og 6 uker etter fødsel. Om far velger å ta sine ti uker midt i din permisjon, så må du enten ta ferie, eller gå tilbake i jobb i de ti ukene, eventuellt om du har en ordning med din arbeidsgiver hvor du kan ta 10 uker ulønnet permisjon. Permisjonen kan jo også deles opp, om han tar 1 uke nå og 1 uke senere, eller 5 og 5 uker osv osv..... Mulighetene er mange, men som trilletroll sa, nav betaler bare ut foreldrepenger til en av dere om gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå