Gå til innhold

Gravid etter MA ... livredd!!! Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en MA sent i april, ble oppdaget i uke 15. Babyen hadde dødd i uke 8-9. Det var utrolig trist og et stort sjokk, for da vi var på ul i uke 8 var alt bra og vi så et hjerte som slo. Magen vokste og jeg hadde jo alle symptomer. Men på ul i uke 15 var det ikke liv.

Ble gravid igjen etter en mens, og er jo kjempeglad for det! Det har også gått ganske greit, jeg har prøvd å ikke tenke så mye på hvordan det gikk sist gang. Nå er jeg 12 uker på vei, og kjenner jeg blir mer og mer urolig, er jo nesten panisk. Livredd for at noe er feil denne gangen også!! Jeg føler at kroppen min lurte meg veldig sist gang, og er redd for at den gjør det nå også... Har bestilt meg time til tidlig ul på volvat, skal dit neste uke. Og jeg gruer meg så fælt! Tenk om de ikke finner noe bankende hjerte nå heller...

Holder på å bli gal jeg altså. Så fort jeg kjenner antydning til murringer/smerter (som helt sikkert er at livmoren vokser) blir jeg livredd og er sikker på at det går galt. Jeg sover dårlig om natta, fordi jeg er redd for å legge meg på magen og drepe det som eventuelt måtte leve inne i magen. Det er jo helt latterlig, vet jo at det ikke er farlig i det hele tatt så tidlig i svangerskapet.

Hjelpes, tror jeg holder på å bli gal! Er det flere som er like gale som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

har vært sånn som deg jg også, etter jeg hadde endel blødninger, turte ikke tru att ting sku gå bra, alltid forbrett på det værste, og trudde det, nesten hver dag.. Missunder deg ikke, var veldig vondt å gå å være sånn. Var til å med sjokkert da jeg var på kontroller å di fant hjertelyd, sykt med sånn var jeg..

Vill bare si jeg føler med deg, og skjønner att du har det jævlig vondt om dagen..

Er nå i uke 24 og kjenner liv nesten hver dag, så har begynt å slappe mere av, det er godt :)

håper alt går bra for deg, og att du klare å slappe mere av etterhvert :)

Klem

Skrevet

Det er helt førståelig, og ikke rart i hele tatt at du er engstelig og redd. Det er en helt normal reaksjon på det du har opplevd tidligere. Desverre må jeg si så kommer du nok ikke å slape av heller før du får se at alt alt står bra til der inne. Du får forsøke trøste deg med at det tross alt ikke er så veldig vanlig med ma, lell om man kan få det inntrykket her inne noen ganger. har en god følelse på dette jeg. Du skal se at det går aldeles strålende dette. men gode styrketanker sendes din vei, vet akkurat hvordan du har det.

Skrevet

Jeg opplevde det samme som deg, babyen døde rundt uke 8, men merket ingneting før i uke 13. Ble gravid igjen med en gang, men turte ikke glede meg over det. Fikk ultralyd på St. Olavs i uke 10 og uke 12, g var forferdelig nervøs før disse timene. Så jo at alt var fint, og var kjempeglad resten av dagen, men ble like nedpsyket igjen dagen etter. Tror det er på grunn av at man ikke merker noe, hvordan skal man da stole på at alt er OK?

Men gradvis gikk det bedre. Ble bedre når vi fikk høre forsterlyd hver måned hos JM, og du begynner å kjenne spark ol. Men nervøsiteten er der med en gang det går noen timer mellom jeg kjenner bevelgelsene

Nå har jeg to uker igjen av mit svangerskap, og jeg er fortsatt nervøs, men ikke mer enn andre vordende mødre, tror jeg.

Lykke til! Er du som meg må du finne deg i å være nervøs i alle fall i noen uker/måneder til. Men det er i alle fall ingen ting som tilsier at en MA skal ha noen ting med neste svangerskap å gjøre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...