Gå til innhold

Mat, mat, mat... Over hele linja :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva, når og hvor mye spiser deres 9-11 mnd gamle bebiser? :)

......som ikke ammes til noen måltider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bo ammes fortsatt, men ikke til noen faste tidspunkter, og ikke som et måltid. Tror ikke han blir mett av melken lenger, ei heller utørst, så er nok mest for kosen. Tror jeg. Så jeg svarer likevel;

Han spiser to skiver til frokost, ca 7:30

Til lunsj spiser han en eller to brødskiver og en banan, ca 11:00

Middag ca 15:00 - et beger med middag

Kveldsmat inntas kl 18:00 - to skiver brød her også.

Innimellom spiser han en del rosiner og puffet ris ;)

Får ikke i han grøt lenger, så det blir mye brød :S

Skrevet

Ah, ok...

Vi snakker nemlig litt om å kutte ut mme til hoppemor om morran, hun får nå en skive og en flaske melk... Men vi har vært litt usikre.

Hvordan er det med næring i morsmelka nå, er det sånn at den er såpass tynn at det blir mest som "tørstedrikke"?

Det er derfor vi tviholder litt på mme, at vi tenker at det er best at hun får i seg det som er i tillegget... Men hun får vel kanskje i seg bra fordet, siden hun spiser brød og middag og grøt osv?

07.00 : 1 skive brød, vann og mme

11.00 : 1 posjon grøt, vann

(13.30 : 1 mellommåltid, vann)

16.00 : 1 middagsglass, vann

19.00 : 1/2 posjon grøt, vann og mme

Skrevet

Sånn jeg har forstått det så er vel næringen i mm som før, men behovet hans er endret slik at det ikke fungerer som måltid lenger, men mer som tørstedrikk ja. Men om han er tørst så vil han ha vann, ikke mm ...

Jeg ammer mest pga antistoffene nå, ikke for å bruke det som måltidserstatter.

Dere MÅ ikke gi henne mme lenger nei, men om hun vil ha så kan dere jo bare fortsette :) En skive og en flaske mme høres ut som et fullverdig måltid. Men det gjør ingen ting om hun får vann istedet, siden dere gir henne grøt og der er det jo nok mme :)

Skrevet

Gir også mm enda..så lenge det varer...

men dagen vår er iallefall sånn ca sånn.

05.00 mm

07.30 1 prosjon grøt + vann

11.00 skive (vanskelig å få i henne) vann og fruktpure

14.00-14.30 (når jeg kommer hjem fra jobb) mm (om hun vil ha) og middag

ca 17.30 1 porsjon grøt + vann

ca 18.30-19.00 mm på sengekanten

Vil så gjerne at hun skal spise litt mer brød jeg da...

Skrevet

Sønnen min er 10,5 mnd. Ammet til han ikke vil mer da han var 9 mnd, og han er ikke veldig glad i mme....

Kl 07: 1 porsjon grøt, vann

11: 2 skiver brød, frukt eller yoghurt, mme

15: 1 middagsglass, 1/2 banan/fruktmos e.l., vann

18: 1 porsjon grøt, vann

Håper å få i ham litt mer melk når vi går over til kumelk....

Skrevet

Kanskje jeg skal bytte om....Og gi grøt til frokost og heller brødskiva til lunsj? Da er det litt greiere om man skal avgårde på formiddagen også, litt mindre griseri ;)

Ah, lurt! Hehehe :)

Vi har såvidt begynt å la henne smake melk, har fått 1 ss til frokost... Det virker som om hun syns det er godt :)

Er dere noe bevisste på "5 om dagen"?

Skrevet

Veldig greit med grøt på morgenen når vi snart skal i barnehagen/jobb, for det går kjapt. Og når vi er på besøk eller annet smører jeg brødskiver og har i matboks til lunsj. Praktisk :-)

Ang 5 om dagen så har jeg ikke tenkt så mye på det.... Han får som regel alltid frukt x 2 pr dag. Av middag får han foreløpig bare glass, og er jo en del grønnsaker i dem. Når jeg begynner å jobbe skal han forhåpentligvis begynne å spise mer av det vi spiser, og vi har alltid mye grønnsaker, så håper det går greit. Du, da, kreps´79? Hvor gammel er din?

Skrevet

Hoppemor er 10 mnd og vi har heller ikke tenkt noe på det... Er ikke lenge før hun begynner i bhg, og der er det frukt, pluss....som du sier...det blir grønnsaker til middag :)

Skrevet

hei, vil bare tipse deg om denne linken angående barn under tre år og inntak av rosiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...