Gå til innhold

permisjon fra skole 2 ganger på rad???

Anbefalte innlegg

Skrevet

går det ann?...

kommet inn på en skole jeg gjerne vil gå, og måtte søke permisjon for jeg fødte for ca 2 mnd siden.. nå lurer jeg på om jeg ble gravid igjen på første gang vi hadde sex etter fødselen..bare 6 uker etter, jeg trodde ikke dette gikk ann i det heletatt, og selvfølgelig begynner jeg nå å få symptomer som er prikk likt det forrige svangerskapet..pluss at jeg fikk eggløsningslim på kvelden samme dagen vi hadde sex..typpisk min flaks..hehe.. men altså... hvordan er det med permisjon da? går det ann 2 år på rad for høgskole? får jeg penger fra lånekassa 2 år da eller blir det verre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm er nok litt uvanlig kan jeg tenke meg:P

Skrevet

jeg har hatt permisjon to ganger på rad kan du si.

begynte på studiet om høsten, og førstemann var født i mai. Permisjon til februar, fikk ikke b.hagleplass. startet opp på høsten igjen og fikk så og si fritak i et halvt år, og fikk min andre i april.

Fikk støtte fra lånekassen begge årene mens jeg studerte, og foreldrestipend når jeg gikk ut i mammaperm.

Skrevet

Klart du kan få to år med permisjon, men du får bare betalt foreldrestipend for det første året du er i mammapermisjon. er vel inntil ti måneder hvor lånekassen gir foreldrestipend. Etter det har du ikke krav på noe.

Skrevet

Jeg har tatt 2 års permisjon fra høgskolen, så da går det nok ann å ta permisjon 2 ganger på rad, det blir jo 2 år tilsammen. Snakk med rådgiver på skolen og hør med h*n

Skrevet

okey, takk:) men om jeg er gravid og får en til, så kan jeg jo uansett gå med begge hjemme det andre året da. da får jeg iallefall kontantstøtten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...