RedBell Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Bruker man vanlige bind etter fødselen eller finnes det egne 'mamma' bind man må bruke de første dagene? I så fall hvor kjøper man det..... Kjenner at jeg gruer meg veldig til den delen...........
*1+1=2 små* Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 de har sånne gigantiske bind på sykehuset, jeg fikk lov å ta med meg noen hjem men når jeg kom hjem brukte jeg nattbind! Det er mest de første 2-3 dagene hvor jeg brukte de stoore tykke bindene, slik jeg forstod på JM så ville de helst se at vi klarer å bruke "vanlgi" bind etter noen få dager! Syntes ikke renselsen var så ille, hadde bare litt etterrier men det tok jeg paracett for:)
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Jeg fikk en pakke nattbind av sykehuset når jeg fødte førstemann, pluss at de har sånne bleier man får der de første dagene.. Jeg måtte kjøpe en ekstra pakke bind på sykehuset sist, og har derfor pakket med meg en ekstra pakke i fødselsbaggen min denne gangen.. Har da Always nattbind (de største bindene)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Er de der sykehusbindene så store at man bør ha med seg ganske baggy joggebukser for at de ikke skal vises? og svære truser?? Bare lurer på om jeg må huske å pakke "stort" i sykehusbagen
koala Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Sist jeg fødte i Kristiansand for 4 år siden fikk vi "bleier" og nettingtruser (engangs) til bruk på barsel. Jeg skylte opp trusene i vaken og brukte dem en ukes tid hjemme også med Saba Selfsit bind. De er tykke og myke og veldig gode for et sårt skritt Du trenger ikke store bukser men husk at om du er sydd så er en mer sår enn ellers og trange bukser er ikke godt... Jeg brukte graviditetsbuksene og trusene en stund etter fødselen også av denne grunn. Saba Selfsit er også gode å bruke om natten på brystene, klipper dem bare i to så det er en til hvert bryst, hvis man lekker mye. Jeg opplevde i starten at vanlige ammeinnlegg ble søkkvåte etter et par timer og det er ikke behagelig å våkne med kalde våte pupper så bindene funket fint der også. SÅ nå ble jeg minnet om at jeg må ut å kjøpe Saba i dag , vet de har dem bl.a.på Nille.
ifie Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Ikke noe "invisible" de sykehusbinda, nei! Det er greit å ha med store truser (vi fikk sånne nettingtruser da), og om du syns sykehusbindene blir for store, kan det være greit å ha en pakke nattbind tilgjengelig. Ikke alle som blør like mye like lenge. Da jeg kom hjem fra sykehuset gikk jeg over til Libresse sine nattbind. Renselsen er ingen krise om man ikke alltid bruker tampong og syns bind er noe griseri. Man blør stort sett mer enn en vanlig mens (derfor monsterbind), men det roer seg ganske fort (dette varrierer jo selvsakt litt fra person til person), også varer det litt lenger enn en vanlig mens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå